Napajeci kabel v metrazi?

gatilo gatilo@centrum.cz
Neděle Leden 11 21:19:48 CET 2009

 11.1.2009, 20:26:54

--
k.novo napsal:

> Kupodivu pozna, levny kabel je zpravidla tvrdy, izolace je z
> nekvalitniho PVC, ktere casem meni sve vlastnosti, kvalitnejsi
> kabely budou mekci i izolace bude mekci + vydrzi.
Kabely urcene pro vytahy jsou velmi ohebne, esteticky je to ovsem furt
normalni prumyslovej kabel.

> Luxusne vyzerajici kabely jsou velmi ohebne, izolace bude bud
> pogumovana nebo pujde o dobre probarveny silikon, pripadne prichazi
> v uvahu i opleteni ze skelneho hedvabi.
Snura s gumovou izolaci co mam na vrtacce je sice super ohebna, ale z
estetickeho hlediska je to dost Eeeee. Nastesti nemam potrebu pouzivat
vrtacku jako esteticky doplnel. Kombinace vysoke ohebnosti a skelneho
hedvabi ovsem v uvahu neprichazi ani nahodou.

> Dalo by se pokracovat vlatnostmi, kde lepsi kabely lze rozume pajet
> bez toho, aby izolace tekla, z vnejsiho prumeru kabelu lze +-
> odhadnout, prumer vodice atd. Dokonce i podle kvality popisu toho kabelu lze na ledasco usuzovat.
z vnejsiho prumeru kabelu odhadnete prurez vodice asi stejne
spolehlive jako z kavove sedliny. Prurez vodice patri mezi jeho
zakladni specifikace, pokud neni uvaden, nejde o vodic ale o snuru na
pradlo, bez ohledu na to jak dobre je probarvena izolace.

> Obtizne se to popisuje , ale myslim, ze kvalitni kabel , kazdy
> pozna uz od pohledu nebo minimalne na dotek urcite.
Takovy pancerovy kabel 22kV, to je naprosty vrchol nekvality. Na dotek
neprijemne, na pohled hnusne, ohnou to nejde ani pres koleno.

Drive jsem jako dodavatele hojne doporucoval Kablo Vrchlabi, protoze
mely slusny sortiment, kvalitu i cenu. Ale hlavne provozovali
podnikovou prodejnu kde slo koupit v malem i vselijake speciality, co
v beznem velkoobchode jsou jen na objednavku a po balicich jednotkach.
Jenze Kablo Vrchlabi spolnula nadnarodni mega-korporace, coz ve
vetsine pripadu znamena ze na male zakazniky ser***.
Jak je to s podnikovou prodejnou dnes, nevim. Na korporatnich
strankach na takove veci neni misto a vlastni stranky kabla byly
zruseny a ja jsem v posledni dobe od nich nic nepotreboval.

Delavali jsme nejake veci pro zdravotnictvi, coz je pekne rozmlsana
celatka. Tak jsme kabelove svazky nakonec oblekaly do slusiveho
opletu, neco jako toto
     http://www.nktcables.cz/sitecore/content/nktcables,-d-,cz/Products/
     11%20Electroinsulating%20tubes/~/media/74F0E8B9C60C437392EC099FAD365D2C.ashx
a dokonce i doktorum se to libilo.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz