OT: Xerox

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Neděle Leden 11 16:30:25 CET 2009


Text zajímavý, jedním dechem. Jen jeden komentář, lehounce od věci:
"Mám výzvu s jedním autoservisem. Přijel jsem tam s autem, které má nějakou 
výzvu se zadním diverenciálem a..." Ne, nefunguje mi to :)

Pavel Kutina


----- Original Message ----- 
From: "Martin Šaněk" <sanek.martin@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, January 11, 2009 4:05 PM
Subject: Re: OT: Xerox


Dobrý den,
 dovolím si odpovědět na několik příspěvků najednou a proto se omlouvám, že 
píši do tohoto (správně nově vytvořeného) vlákna.

Ano, v roce 2002 stály tiskárny 250 tisíc... V roce 1993 stálo i FX od Applu 
zhruba totéž a v letech mezitím stál 1MB RAM jeden tisíc
korun... Dnes by ty peníze za to nikdo nedal. Byla to nádherná doba pro 
všechny, kteří se vydali na tenký led prodeje výpočetní techniky a
NIKDY už se nevrátí.
Píšu to proto, aby jste si uvědomili, že v KAŽDÉ době jde především o tu 
správnou cenu produktu. Je naprosto jedno jakého...
Pokud najdete lidi, kteří vám budou dávat peníze za vodu (viz balené vody) 
když jim teče z kohoutku, proč by jste jim ji neprodali?
Je to sice někdy hnus, ale pochopte, že je na každém z nás zda dá za něco 
své peníze nebo ne. A je to tak i dobře neboť to je součást svobody.

Správně tu padla poznámka, že nic není zadarmo. Pokud vezmu barevné tiskárny 
všech výrobců, počítá se jaksi tiše s tím, že se bude
spotřebovávat i barevný spotřební materiál. Taky jsem kdysi koupil inkjet, 
velmi levný (a voskové tiskárny jsou v podstatě "stříkačky"
-prosím nesrovnávat s tiskárnou za 250k)a vytisknul na něm pár barevných 
stránek. Zbytek byly ČB. Jenže po nějaké době jsem zjistil,
že zásobníky jsou zcela prázdné... Protože tiskárna vždy při zapnutí 
"protáhla" i ty barevné hlavy a tak spotřebovávala inkoust do vaty.
Letmým přepočtem jsem jistil, že mě jedna stránka (i ta ČB) vyšla asi na 
17Kč!!! I proklel jsem inkoust a mám doma toner.
Inkoust už mi nesmí do baráku. Proč to píšu? Protože je to stejný příběh, 
jako s vosky. Je jen na mě, zda budu akceptovat cenu
produktu, společně se spotřebákem. Neuvádím záměrně jméno firmy, která ji 
vyráběla, protože to není relevantní. Byla to moje volba.
Při prodeji každá firma zprůměruje spotřeby jednotlivých barev a na těchto 
výpočtech založí strategii cen a spotřeb na stránku. Veškeré
údaje napsané v marketingových materiálech nemají nic společného s 
realitou - je to jen prohlášení na přesně specifikované podmínky,
které se v realitě těžko dosahují - opakuji VŠECHNY firmy...
Při vývoji jakéhokoli produktu, se počítá s jeho celým využitím. Tím myslím, 
že pokud vyvinu a prodávám barevnou tiskárnu, nepočítá se s tím, že by 90% 
svého času
tiskla jen jedním tonerem. Nebo snad myslíte, že MS vyvíjí Visty proto aby 
byly schopny pracovat na monitoru 640*480 jen proto, že dnes dá sehnat za 
100kč?
Lákavé a v podstatě nesmyslné akce z toho dělá obchod s marketingem, kde ti 
lidé (při vší úctě) nepracují s technickými podmínkami zařízení, ale s 
lidským podvědomím.
Vymyslí se "naoko" super akce, která vypadá hrozně dobře (co natom, že 
servis vůbec o ničem neví) a uvede se bombasticky na trh. Upozorňuji, že se 
teď nebavím čistě o
Xeroxu!!! Je to obecné - náš prací prášek vám vypere prádlo 3x líp než 
konkurence? Opravdu tomu věříte? Je to jak se zničením Země... v podstatě 
zbrojení přestalo mít
smysl v okamžiku, kdy se atomovými zbraněmi dal zničit život na zeměkouli 
jednou... Jenže MY to umíme 10x!!! (možná i víckrát...)Ano, to je 
marketing...
Všichni kdo něco prodávají musejí vydělávat. Pokud ne, nejsou obchodní ale 
charitativní organizací.
U někoho ony výše uvedené propočty souhlasí u někoho ne. Na konci dne ale ta 
prodávající firma musí být v plusu, jinak nemá zítra z čeho žít, to všichni 
víte. Proto
když je jedna instalace (nezlobte se pane Zahradníku, že budu tak tvrdý) v 
průseru, tak to více méně neřeší. Je to hodně o lidech, ale pokud se zbavíte
emocí (a věřím, že jsem jich těmi slovy vyvolal celou spoustu) dáte mi 
zapravdu. Pokud by na množství prodaných tiskáren, bylo více záporů, než 
kladů
každá prodávající firma s tím začně hezky rychle něco dělat.

Pokud budu reagovat na příspěvek ve wikipedii - ano, Xerox má ve vývojových 
střediscích spoustu velmi chytrých lidí. Prodej a marketing, má ale pramálo
společného s vývojem. Souhlasím s vámi, že marketing není a i v minulosti 
nebyl příliš dobrou stránkou Xeroxu. Berte to jako konstatování, vím co píšu 
:-)
Takový Edison byl určitě skvělý inženýr a má spoustu zásluh, ale byl to 
především dobrý obchodník. Bez toho by spousta věcí nebyla připisována právě 
jemu.
Spousta lidí ví, že vývojáři Xeroxu vymysleli myš a ethernet a GUI atd, ale 
neuměli to prodat. Na světě je mnoho výrobků, které prodávají "třetí" firmy
ale vývoj proběhl v Xeroxu, který vlastní patenty. Ano, nemá to nic 
společného s marketingem, ale pro Xerox to přináší peníze... Takové 3D 
tiskárny, které jsou
schopny vymodelovat vrstvu po vrstvě 3D model nevyrábí Xerox, ale vyvinul a 
vyrábí do nich tiskové hlavy - včetně spotřebáku.
Technologie rozpoznávání řeči a následné úpravy obrazu (výběr obrázků z 
databáze a jejich třídění, případně výměna pozadí atd hlasovými příkazy) je 
také z dílny Xeroxu.
Výtisky z lékařských přístrojů, které tisknou bezrastrový obraz (podobně 
jako rentgenový snímek) jsou taky od Xeroxu. Tisk obrázků, do kterých je 
interpolován text tak, že je
vidět jen pod UV světlem za pomoci běžných CMYK tonerů atd.. Nemá smysl 
pokračovat vyjmenováváním stále dalších a dalších věcí.
Chtěl jsem jen naznačit, že Xerox nejsou "jen" kopírky, které jsou nejvíce 
vidět a koneckonců všichni lidi dnes tvrdí, že chodí něco "oxeroxovat" i 
když k tomu
používají výrobky uplně jiné firmy. Představte si, že by Xerox po vzoru MS 
chtěl (a měl by na to asi i historicky právo) mít patent na slovo xeroxovat 
:-)
Prosím, nechci vyvolávat nesmysnou diskuzi...

Konečně k samotnému servisu - nemám absolutně žádnou představu o jaký stroj 
se jedná, že na něm technik je každou chvilku. Nemám také žádnou představu,
v jakých zátěžových podmínkách se nachází a proč je tam zrovna tento. Uvedu 
malý příklad:
Klientovi se nabídne na základě propočtů přístroj, který je na jedno patro, 
má dostatečný výkon a úměrně tomu i provozní náklady. Ovšem také nějakou
pořizovací cenu. Klientovi se to zdá příliš mnoho (viz můj druhý odstavec) a 
tak se nakonec prodávají i kupující dohodnou na přístroji, který je mnohem 
levnější a
má opticky nižšší provozní náklady.
Technicky vzato, ale jde o přístroj ve kterém se díly nemění (například) po 
50k kopíích, ale už po 10k... Tonery jsou sice levnější, ale nevydrží 20k 
nýbrž jen 5k a
tak dále a tak dále. Sice je na kupní smlouvě super cena, super servisní 
smlouva ale v provozu to někdy skřípe. Lidi, kteří přícházejí s takovýmto 
řešením každodenně do styku
jsou pak právem naštvaní - ale na koho? Na toho, kdo koupil špatně 
dimenzovaný stroj? Neeee... na tu nešťastnou mašinku - protože s tou 
přicházejí do styku. V mnoha
případech ani neví kdože jim to koupil, ale na té mašince je napsané jméno 
firmy, která ji vyrábí a proto je fajn mít někoho jako hromosvod.
Stejné jako věčné "nadávání" na MS a Billa -  ale všichni ho používají 
(Linuxáci prominou - tohle není diskuze pro ně :-). Že by správný obchodní 
zástupce neměl takový
stroj vůbec prodat? :-) Ano, pokud budete příznivci sci-fi tak s vámi budu 
souhlasit, ale v reálu si všichni na konci měsíce počítáme příjmy a výdaje. 
Podstatné je, aby
příjmy byly větší :-) Navíc servis zaměstnává taky "jen" lidi a jak všichni 
víte (po mnoha příspěvcích o nových zaměstnancích) někdo nechodí do práce 
proto, že by ho to
bavilo, ale proto aby měl kde pracovat (takových nás je hrozně moc :-).
I servisáci jsou jen lidi... Toto vše dohromady způsobí, že si s takovým 
pracovníkem podáváte kliku u dveří, případně si s ním začínáte tykat, má u 
vás vlastní hrnek
na kafe protože je u vás v kanceláři častěji, než vy. No a v neposlední 
řadě - i kopírky jsou jen mašinky a mají svou duši, tak jako každý výrobek 
(kdo nevěří, je to jeho věc)
a prostě i kdyby všechno bylo nejlepší, tak se nepovedou. A potom zlobí a 
zlobí a nedají si pokoj. Potom vše výše napsané prostě neplatí :-))

Na úplný závěr jako informaci - stějně jako řada dalších firem, tak i Xerox 
využívá nadnárodní síť továren. V podstatě celé portfolio kancelářských 
produktů se vyrábí
ne v Xeroxu v USA ale ve Fuji v Japonsku. Taktéž Phasery začal vyrábět 
nejdříve Tektronix (s technologií Xeroxu) a poté se prostě vyrobily jiné 
kryty - vždyť to znáte,
a vlastně se tak vracíme zpět k iPhonu :-)
Podobné je to i s velkoformátovými stroji (plottery) kde dnes vlastně 
prodává Xerox výrobky Epsonu a dalších.

Pokud to někdo dočetl až sem, opravdu mu děkuji, že mým myšlenkám věnoval 
tolik svého času. Omlouvám se případné překlepy - i když jsem si to přečetl, 
možná mi něco nechtíc
uniklo :-( Pokud jsem se někoho dotknul, nebylo to myšleno ve zlém. Než mi 
začnete nadávat a spílat, zkuste se zamyslet a na nefungující zařízení místo 
jména Xerox doplnit
jméno jakékoli jiné firmy a zjistíte, že je to všude stejné - věřte mi, vím 
co říkám.. Rozdíl je v přístupu jednotlivých lidí, kteří s vámi potom v té 
které konkrétní
firmě vedou problémová jednání. Mimochodem - nedávno se mi dostalo poučení, 
že bych slovo "problém" ve svém slovníku měl nahradit slovem "výzva" :-)) 
Chvilku jsem to skoušel
a FAKT to funguje :-)) Hned nad tím přemýšlíte jinak (tato věta se až tak 
mého článku netýká - prostě jen sdílím vědomosti)

Nechci rozpoutávat bouřlivou diskuzi. Jen jsem musel obhájit svůj názor 
vyjádřený v mém prvním příspěvku - nešahejte mi na Xerox :-)

Hezký den

Martin


11. ledna 2009, 11:27:47, napsal jste:

> U nás ve firmě máme také dva stroje od Xeroxu. Jsou to takové dvě velké
> bedny kombinující tiskárnu, skener, kopírku, fax a apod. Jedna je
> barevná - o té moc nevím, neb je na druhé straně budovy. Druhá je
> černobílá a servisního technika tam vídávám tak často, že mám pocit, že
> u nás snad už pracuje jako zaměstnanec.

> J.S.

> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 




Další informace o konferenci Hw-list