[OT] Termostat ku plynovemu kotlu.

Vladimir Nerud newlad@centrum.cz
Sobota Leden 10 11:53:15 CET 2009

1) bezny prostorovy termostatt reguluje ON/OFF, ale vetsina novejsich kotlu
ma horaky s modulaci plamene a ta udrzuje teplotu vody co neblize
nastaveneho maxima.
2) maximalni ucinnost je pri 100% vykonu horaku, ale moderni kotle namaji
ten rozdil nijak zavratny, tak 3-7 %. Drive to ovsem byvalo mnohem vice, u
stare Mory 669 se uvadelo az 25%
3) vyhodnost (a nevyhodnost) otopne souustavy s co nejmensi setrvacnosti je
na samostatnou diskusi
*******
Mozna bych doporucil tento typ:
http://www.elbock.cz/dratove-termostaty-pt10/page.php?def=product&id=120
Oproti Vami vybranemu ho lze programovat a cena neni moc vysoka. Vseobecne
termostaty od Elektrobock se docela dobre ovladaji. Oproti nekterym jinym.

VN

Ještě jsem zapomněl dodat, že "normální" kotle se regulují jen ON/OFF.
Hořák je konstruován na nějaký výkon, při kterém má optimální účinnost.
Škrcení výkonu (u malých kotlů pro RD s jedním hořákem) účinnosti moc
neprospívá. Tepelná soustava má celkem velkou tepelnou setrvačnost, t.j.
je lepší jet na plný výkon nebo netopit vůbec.

P.