Uprava napajeni anteniho predzesilovace

j.Krajinka@seznam.cz j.Krajinka@seznam.cz
Pátek Leden 9 10:49:53 CET 2009

Zesilovac upraven a funguje k plne spokojenosti.
Pro zajimavost, zjistil jsem, ze v zesilovaci je osazen  Hewlett Packard Low Cost General Purpose
Transistors AT 41586
http://www.secomtel.com/UpFilesPDF/PDF/Agilent/PDF_DOCS/SILTRANS/04_sltrn/4_144_48.pdf
Priznam se, ze VF tranzistory je neco co jde docela dost mimo me, ale muze nekdo tento tranzistor posoudit z hlediska parametru a vhodnosti pro danou aplikaci, respektive co lze povazovat za lepsi tranzistor, nez tento?
Zajimave, vyrobce zesilovace uvadi sum zesilovace 1dB a vyrobce tranzisroru v pasmu 0,1 az 0,5GHz typicky sum 1.3dB, nerozumim tomu nebo jde o kouzlo zaokrouhlovani?

Dekuji

P.S. Jak to tak sleduji je cely zesilovac 1x VF tranzisotr, 3 x SMD C, 1xR a 2x kus smotaneho dratu vse bratru do 20Kc , docela bych si chtel zkusit neco takoveho postavit. Lze postavit neco vyrazne lepsiho nez Teroz K21-69, 18dB F=1bB na F konektory (nízkošumový) http://www.omko.cz/?kod=T434X  s vyse popsanym tranzistorem? Respektive je nekde na netu na neco podobneho navod/schema?

>Koupil jsem antenni predzesilovac  Teroz K21-69, 18dB F=1bB na F konektory (nízkošumový) http://www.omko.cz/?kod=T434X a protoze na to k cemu ho chci pouzit se mi nehodi napajeni po koaxu (nemam DC pruchozi rozbocovac) chytam se ho upravit a napajeni vyvest bokem.
AZ jsou pro me tak trochu ducharina, tak se radeji zeptam znalejsich.
AZ je resen vice mene klasicky krabicka rozdelene na dve casti v stredove prepazce vyvrtan otvor v kterem je VF tranzistor pry HP. Vstup priveden na keramicky C, v serii je dalsi C, ktery jiz konci na T, a dvou zavitova tlumivka na zem. Vystup tranzistoru vyveden pres keramicky C na vystup, napajeni je z vystupu vyvedeno cca 20 zavitovou tlumivkou pres R na T.

Ma predstava:
 vedle vystupniho F vrtnu 3mm diru protahnu napajeci kabel, zem napajeni priletuji na krabicku, + na tlumivku, kterou odpojim z vstupniho F konektoru , pridam SMD blokovaci keramiku tak 1nF mezi takto vznikly napajeci bod a zem (krabicku).
Je to dobry napad, nezhorsim vlastnosti zesilovace?
Da se neco udelat jinak, lepe?
Na co si dat pozor?

Dekuji

Jirka