OT: FM vysilace jako MP3 prehravac do auta

Čtvrtek Leden 8 10:45:32 CET 2009

nebo si zbastlete tohle
http://vaelektronik.cz/bastl/files1/mikrofon.pdf
dostanete se tam odsud
http://vaelektronik.cz/bastl/menu.html
Mám takhle udělaný bezdrátový mikrofon ke kameře už pěkných pár let. Není
tam PLL, stabilita je dostatečná, zdvih taky a výšky to nezkresluje.
Zvětšením vazebních kapacit (viz text) tam dostanete i hloubky. Dokonce to
má i primitivní limiter, který bych ale na muziku nedoporučoval moc využívat
:-))
Anděl

----- Original Message -----
From: "Vojtěch Bubník" <bubnikv@seznam.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, January 08, 2009 4:26 AM
Subject: Re: OT: FM vysilace jako MP3 prehravac do auta

> Chtel bych se zeptat, mam v aute original radio s CD prehravacem, ktere
> neumi MP3. Rikam si jak to vyresit, jedna volba je pouzit nejaky FM MP3
> vysilac. Jak to u takoveho prenosu byva s kvalitou zvuku? Nejsem nejak
> zatizeny na prehnanou kvalitu, ale byl bych rad kdyby to bylo stejne,
> jako to co se bezne vysila na FM rozhlasu, stejne za jizdy spis vnimam
> cestu, ale tak nesmi to trhat usi.

Já bych se podělil o zkušenosti s jendím takovým zařízením. Hraje to tiše,
potlačuje hloubky a při sykavkách to podivně zkreskluje. Moje vysvětlení
všech tří efektů je jediné. Vysilač je modulován do fázového závěsu. Aby
fázový závěs nevypadával, jsou potlačeny hloubky (jinak by je fázový závěs
dotahoval) a modulace má velmi nízký zdvih (proto to hraje tiše). Při
sykavkách pravděpodobně vypadává závěs. Modulace FM do fázového závěsu se
běžně provozuje u ručních FM komunikačních radiostanic, ale pro účel FM
širokopásmového modulátoru to dobré řešení není.

První dva efekty se dají eliminovat nastavením hlasitosti rádia na maximum a
nastavením ekvalizeru - zvýrazněním hloubek. Moje rádio při nastavení
maximální hlasitosti docela šumí. Vypadávání závěsu při sykavkách opravit
nejdou. Jinak vysílač je dost slabý, takže při cestování to člověk musí
pořád přelaďovat, aby nebyl rušen vysílači.

Asi bych si to už nekoupil. Zajímalo by mě, jestli se dělají krabičky lepší.

Vojta Bubník