Citlivost GPS prijimace

Josef Dvořáček - José josef.dvoracek@gmail.com
Čtvrtek Leden 8 10:44:50 CET 2009

Mam Garmin Etrex Vista HCx.  S tim ze by nemel nekde v terenu signal jsem se
jeste nesetkal. Je sice pravda, ze v hustem lese je lepsi mit navigaci nekde
jinde nez v kapse, ale presto je presnost uchazejici. No a na volnych
prostranstvich s DGPS signalem to je pak parada. Nutno poznamenat ze zadnou
antenu na venek viditelnou nema.

Jediny problem jsem zaznamenal ve vlacich co maji pokovena okna - tam se GPS
proste nechytne. Ve starsich vagonech (pobliz okna) to je v pohode.

Nevim jak je to u ostatnich typu navigaci, ale tahle se "nechytne" v rychle
se pohybujicim objektu - takze kdyz se chci nechat navigovat v aute, tak je
nutne navigaci zapnout ve stojicim aute (nebo cestou z domu v ruce), pockat
az vyhleda satelity a pak uz se muze jet o sto sest.

Turisticke navigace maji taky relativne malou frekvenci prijimani GPS dat.
Ta moje to dela tusim 1 x za sekundu. Je to v ramci setreni energii, takze
vydrzi cca 24 hodin v provozu s dvema AA a mirnym podsvicenim.

JD