problem s TP kabelem

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Čtvrtek Leden 8 09:36:28 CET 2009

Nie je ten kabel niekde "zalomeny" = ohnuty s velmi malym polomerom?
ak sa nemylim, tak kabel by mal mat minimalny polomer ohybu minimalne 5
nasobok svojho priemeru
( zavisi od vyrobcu a typu kablu, ale kabelaznici to takto dodrzuju )
Vtedy sa vodice parov "pretlacia pomedzi" seba - neviem ako to nazvat
lepsie.
Elektricky je to OK, ale pri frekvenciach pre 100Mbit uz treba uvazovat
o vlnovom sireni
pre tie krutene pary a tam sa vyrazne uplatnuje vlnova impedancia,
presluchy medzi parmi a pod.
Aj ked sa kabel po takomto "zalomeni" narovna, niekedy ostanu vodice
parov "prepletene"
= zasunute medzi vodice ineho paru a potom to robi problemy.
Na to sa pouzivaju meraky na LAN kabelaz, ktore meraju na viacerych
frekvenciach a dokazu
napr. zistit vzdialenost od meraneho konca k " zalomeniu" = teda k zmene
impedancie paru.
tam totiz dochadza k odrazom a po kabli tak beha impuznych signalov
viac, ako je zdrave ;-)))

Este ma napada Half a full duplex - ak je jedno zariadenie nastavene tak
a ine naopak, pripadne ak sa
autodetekciou nechytia rovnako, tak to robi podobne problemy.

Nie je na tom routri, alebo na sietovke nastavena zla autodetekcia typu
kabla?

Standardne by mal byt kabel priamy, teda
par 1-2 na par 1-2
par 3-6 na par 3-6

niektore zariadenia vedia prehadzovat prijimacie a vysielacie strany,
teda niekedy sa chytia na kabel krizeny
par 1-2 na par 3-6
par 3-6 na par 1-2

BTW - cim to spajate?
Standardne telefonne spojky pre ISDN pre RJ45 nie je to prave orechove...
Okrem toho , ze sa vytvori impedancne neprisposobenie, tak niektore spojky
maju zapojenie 1-1, 2-2, 3-3 a niektore 1-8, 2-7, ...
pre telefon to nevadi, pre LAN to vadi...

Dodo