Solarni azimut

Miroslav Mraz mraz@seznam.cz
Středa Leden 7 21:58:01 CET 2009

Chápu správně, že osy x a y představují obzorníkové souřadnice (azimut a
výška) ? Podle mne je lepší použít polární závěs a tedy rovníkové
souřadnice. Opravu deklinace i rektascenze lze vzít z tabelovaných
hodnot časové rovnice, kterou asi najdete někde na webu přímo pro daný
rok. Ona ta změna za jeden den není až tak velká, takže stačí pohon
kolem jedné osy (polární) - 1 otáčka za 24 hodin. Nakonec profesionální
astronomové to dělají podobně.
Mrazík