OT: fotogalerie cinskeho I-Phone z DX

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Středa Leden 7 21:15:48 CET 2009

Pavel Novotny napsal(a):
> Za cenu 12000Kc dostaneme zarizeni

Koupil jsem jej novy s 8GB v Applestoru a vcetne dopravy, cla a DPH me
vysel na 8.500Kc. Odblokovani byla otazka asi na 10 minut. Samozrejme
padla zaruka, ale u spotrebni elektroniky zvlast kupovane v zahranici
mimo EU me to stejne moc nebere. Rozdil v cene je takovy, nebo byl, ze
si pomalu mohu koupit zarizeni dve.

> - u ktereho nelze baterii vymenit jinak nez v servisu

zatim jsem u zadneho z mych telefonu nepotreboval vymenit baterii -
bezne menim telefon po 3-4 letech

> - u ktereho oficiálne nemohu prihrat jiné zvoneni jinak nez ze si je
> zakoupim na iTunes

mohu si vybrat libovolne zvoneni/hudbu a nahrat si jej do telefonu pres
iTunes anebo pouzit libovolnou skladbu ulozenou v iPodu

> - u ktereho je tak genialni editor SMS, ze nemama odpocitavani napsanych
> znaku a o dorucenkách si muzete take necht jen zdat, oficiálne dokonce ani
> nelze vypnout automaticke dokoncovani slov, chtit neco tak exotického jako
> je preposlani dorurenych SMS, tedy luxus, ktery umi i telefony za desetinu
> ceny, od tohoto stroje také nemuzete

odpocitavani znaku me opravdu nepali, pisu tak usporne vzdy jak jen to
jde a pokud potrebuji napsat vic tak rovnou volam, dorucenky k SMSkam
jsem si zapnul na drivejsich mobilech snad jen jednou - nepamatuji totiz
ze by se nejaka SMSska v posledni dobe kdy ztratila, preposilani jsem
take nikdy nepotreboval, ani o nikom nevim v mem okoli, ze si neco
takoveho provadi, ale nevylucuji ze bude existovat nejaka aplikace ktera
to udela

> - ktere sice ma GPS modul, ale jaksi pro nej chybi byt jen jedny jediny
> alespoň trochu použitelny navigacni software

mam verzi 1 ktera nema GPS a ani po ni netouzim - dle meho ji tam nemeli
ani davat - naopak tam mam nativni plnohodnotne Google Maps, ktere
pouzivam casto kdyz nekde neco hledam - at v prirode nebo ve meste. Na
navigovani v aute mam pristroj k tomu urceny.

> - ktere sice ma fotak i když jen s miozernymi 2MPx, ale jaksi neumi nahravat
> videa

predstavte si ze ani moje DSLR za cca 40kKc to neumi - mam si tedy
koupit jinou? tim fotakem take moc nefotim - maximalne neco
zdokumentovat - o videu ani nepremyslim na co bych jej potreboval

> - ktere dokonce ani neumi MMS

za celou dobu co funguji MMS mi prisly cca do 10ks a sam jsem neposlal
ani jednu - ptal jsem se ted na rauch pauze kolik lidi vyuziva MMS -
bezne vyuziti mezi dospelymi je podobne jako u mne

> - ktere sice ma 3.5" LCD ale jen s mizernymi 320x480 body

tohle je jednoznacne nepochopeni - ten displej by mohl mit i daleko
horsi rozliseni - jelikoz se kazda aplikace natahuje pres celou plochu a
ovladaci prvky takove aby sly ovladat prstem
i presto je ten displej natolik kvalitni a jasny, ze nema ani ted prilis
konkurenci - kdyz kolega vytahl nejake HTC tak na primem slunci na nem
nebylo absolutne nic videt, stejne jako neni videt na mem PDA
evidentne jste ten displej nazivo nevidel

> - které sice umi přehrávat videa, ale jaksi oficiálně nepodporuje ani DivX
> ani české titulky
nemam doma zadne filmy v DivX a pokud chci neco nahrat synum tak
normalne prevedu film do AVI ve VirtualDubu a rovnou tam vlozim titulky

> - které sice teoreticky muzete pouzit jako ctecku knih, ale jen pres placeny
> prohlizec apple a jen iTunes

to by me opravdu nenapadlo si na tom cist - nectu si knihy v zadnem el.
zarizeni

> - které si sice zacalo radit mezi Smartphone (cenove tam je jednoznacne),
> ale obsolutne pro ne chybi pouzitelne a overene aplikace, teda pokud za
> zasadni nepovazujete kapesni zenovou zahradu

iPhone funguje stejne jako linuxy a pouziva balickovaci systemy - staci
si napojit libovolne repozitory na internetu a jen si vybrat co srdce
raci - aplikaci existuje tolik, ze se vam protoci oci - ja pouzivam
treba automaticke stahovani TV programu, aplikaci na vypocet hloubky
ostrosti pri foceni

> - zarizeni, které je dokonce tak tupe, ze pres nej nemuzete pripojit
> notebook na internet
> - zarizeni s nedodělaným BT
tyhle dve veci souvisi a to jsem psal ze mi to vadi - funguje akorat BT
handsfree
na druhou existuje aplikace (nemam overeno prakticky), ktera emuluje
wifi AP na ktery si muzete NB pripojit

> - zarizeni , které nemá funkci MassStorage a nelze z nej pamet vytahnout na
> vymenne karte ...

nez sebou nosit kabel a mobil tak radeji nosim flash klicenku, ktera je
stavena na to co ma delat - navic mam iPhona radeji zaplneneho daty pro
iPoda - tedy multimedii

> - zarizeni, které sice jako by umi pracovat s soubory office, ale neumi je
> ukladat a editovat
jasne, vycitate iPhonu, ze neumi plne pracovat s formaty treti strany,
ktere nikdy nebyly nijak standardizovany a jsou defacto blackbox? je to
naprosto stejne jako vycitat linuxu, ze neumi plnohodnotne pracovat s NTFS

> - dokonce ani nemá radio
to nema, ale zrejme nevite ze ma neco jako podcasty - tedy pokazde kdyz
prijdu domu a vlozim iPhona do standardne dodavane kolebky (kde se
okamzite zacne nabijet - takze nemusim resit neustale zda mam na mobilu
jen jednu carku a zda mi to jeste vydrzi na zitra - mam nabito kazdy
vecer) tak se mi do nej presunou veskere navolene podcasty z vybranych
stanic - kdo nevi co jsou podcasty tak je to neco jako RSS, ale
prispevky jsou digitalizovane porady uz odvysilane - takze kazdy den se
mi nahraje do mobilu vysilani mych oblibenych stanic a ja si je mohu
kdykoliv a kdekoliv v klidu poslechnout offline

> Ja tede nevim, co vlastne ma, ano mas styl a skvelou reklmu, ma domakane
> vytahovani penez z PFU, kliknes stahnes a zaplatis MP3 z applestore atd.

krome tech 8.500Kc me nestal provoz ani korunu

> Jako uzivatel, ktery chce telefon na telefonovani a SMS si koupim neco co ma
> tlačítka, lepa padne do ruky ma vetsi vydrz na baterie a alespoň zakladni
> funkce na SMS a MMS ,v neposledni rade stoji méně nez polovinu
> Jako uzivatel, který chce plnohodnotnsho smartphone nebo telefon na praci s
> koupim nejake HTC nebo Nokiu, za stejne prachy poridim o dve tridy
> univerzalnejsi a pouzitelnejsi stroj.
na tohle je vlastn odpovezeno uz tim vsim viz vyse.

ja vam netvrdim, ze iPhone umi vsechno - ale to co umi umi velmi dobre,
rychle a spolehlive - navic to samotne provedeni je velmi odolne -
maloktery mobil za ty prachy ma SKLO na displeji, hlinik/nerez telo a
minimum otvoru kudy se muze prasit a vnikat vlhkost - nic mi nevrze nic
se nevykla
takze dal klidne uzivejte to co se VAM libi, ale netvrdte tady
polopravdy a nactene informace z netu, praxe je naprosto jina - 90%
aplikaci v iPhonu opravdu pouzivam a 10% jde mimo me - doposud jak na
PDA tak v mobilech co jsem mel jsem pouzival spis 10% a 90% lezelo
nevyuzito protoze to bylo neprakticke a nepohodlne.

Nebudu k tomu uz nic dalsiho psat protoze to nemam smysl - jen jsem
pokladal za uzitecne vysvetlit tyhle legendy, ktere jste tady prave
nazorne predestrel.

RV