Nízkovýkonový LVD obvod ?

andrej jancura hw_aj@zoznam.sk
Středa Leden 7 18:58:19 CET 2009

Dobry vecer p.kolega,

na uvod maly kompliment k presnosti Vasich info.

A teraz k Vasim poznamkam. Neviem cim to je, ale ten Maxim je podla
mna vhodne jednoduche riesenie. Staci pridat par R a C a mate to
hotove. Nehovoriac o tom, ze mate k dispozicii jednoduche nastavenie
prahoveho napatia ci hysterezie. Celkove riesenie od 4 odporov a lahko
naroutovaneho pcb. Zial za to vsetko sa plati. Dostupnost Maxim a
Linear. V kusovke ich ma Farnell, ale verim tomu, ze ich kupite za
polovicu, ked si date trochu namahy.  Jedno nase prislovie hovori, ze
ked sa chce, vsetko sa da...

Vybijanie a vybijaci prud. Samovybijanie je "PRIRODZENA" vlastnost
akumulatorov, ktora im zjavne nevadi. Vy to vsak v niektorych
rieseniach chcete zatazit temer viac ako dvojnasobkom menoviteho
samovybijania. Myslim si, ze to asi moc tym aku nepomoze... Ale zase
je to vec toho, ako si to cele nastavite a ako robustne si to urobite.
Jedna pikoska, mna sa docent pri odovzdavani zapoctu spytal, ze ci
chem dat moje riesenie zakaznikovi tak ako je? Stacilo zmenit len
konstatntu a vsetko bolo O.K. Ja som vsak naucil, ze veci sa robia
poriadne a robustne. (Aj ked v niektorych zamestaniach ma ucia
opak...)

Mala pomoc pre p.kolegu Trollera,

vhodnym trikom sa da obist aj v pripade vhodne zvoleneho PIC teplotna
zavislost vsetkych pouzitych referencii a meranych napati. Zial
teplotnu charakteristiku aku si musite dat do pamati z praktickych
merani konkretneho typu aku. Toto sa obist neda. Je to sice dost
zdlhave na cas, ale oplati sa.

A.

p.s. A teraz uz idem naozaj splnit svoje novorocne predsavzatia...

-------------------------
  6.1.2009, 21:47:57

  Vazeny kolego, vase poznamky jsou si naprosto presne, ale bohuzel
  jaksi odtrzene od reality.
   Zmineny MAX92x ma ze vsech vyjmenovanych reseni nejmensi spotrebu,
  ale tez ponekud horsi dostupnost a vyssi cenu.
  Akumulatory ktere je treba hlidat tvori 6 NiMh AA clanku s kapacitou
  napr. 2000mAh a mejakym tim samovybijenim, rekneme 2mA.
  Predpokladejme, ze aku odpojime pri vybiti na 5% kapacity, tj. zbyva
  100 mAh.
   Bude-li hlidacem MAX92x se zanetbatelnou spotrebou 4uA,
  dojde k upnemu vybiti za 50h.
   Bude-li hlidacem napr. TL431 se spotrebou 1mA, dojde k uplnemu
  vybiti za cca 33h.
  Lze predpokladat, ze pi. Trollerova, v pripade ze, mluvitko bude
  signalizovat vybity stav, pripoji toto po navratu domu/do kancelare
  nabijecce. Rovnez lze duvodne predpokladat, ze ani upne vybiti aku
  nezpusobi pad letadla ani vypuknuti 3 svetove valky.
   Otazka tedy je, zda ma v tomto konkretnim pripade vyznam, snazit se
  dosahnou spotreby v radu uA nebo je to zbytecne.
   Odpovedet si musi kazdy sam.

S pozdravem Pavel
   mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz