DLR a uspech v FSO prenosu s pohyblivym cilem

Petr Tošovský PetrTosHW@PTmodel.cz
Středa Leden 7 15:56:27 CET 2009

Kdyz jsem na tom pracoval, tak mi to uz lezlo na nervy, ale je pravda,
ze mi to chybi. Pokud bych mel moznost tak bych to cele delal uplne
jinak. Minimalne bych navadeci program svazku nedelal v LabView jak maji
v tymu zavedene. Je ale pravda ze by na to byl potreba na pocet radove
vetsi tym. Pro zamereni se pouzivaji i dve specialni se sirokym a uzkym
pohledem na cil. Obraz se automaticky zpracovava a pomaha upresnit
zamereni, majoritni podil ma pri nalezeni prvniho spojeni. Kdyby to jen
slo vse udelat uplne na zelene louce, ale takovehle systemy jsou
postavene z ruznych modulu, ktere delaji tu ci onu funkci a vetsina casu
se travi tim jak prizpusobit data a signaly z jednoho modulu tomu
druhemu. Veci pak nejsou ani tak pod kontrolou, jak by clovek
potreboval. Vysilaci cast bez optiky by se bez problemu vesla treba na
slavnou Baluovu desku s Virtexem 4, ale zabralo by to misto 3 mesicu
treba rok a to proste nejde. Takze vysilac je 40 kg rack. Na hrane
moznosti to skutecne je, ale spise z hlediska financi.
Matematika ohledne chovani atmosfery je nechutna zalezitost, to bych byt
Tebou skutecne neprivolaval. :-)  Ale jinak mas asi pravdu, prace pekna.
Obcas me sokovala prace s optiky, kteri se naucili trosku elektroniky.
Rozeberou detektor a tam vidi trans-impedancni zesilovac s nejakym
beznym OZ. Optik potrebuje vetsi amplitudu signalu na vystupu, objedna
trosku lepsi OZ a soupne mu 100 MOhm SMD 1206 odpor do zpetne vazby a je
stastny jak mu to frci.

Tosa