DLR a uspech v FSO prenosu s pohyblivym cilem

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Leden 7 15:09:09 CET 2009

No to je sice hezke, ale prijde mi to podobne jako zvysovani podilu
vyroby elektriny v obnovitelnych zdrojich. Kazdy takovy zdroj musi byt
jisten jeste klasickym na ktery je spolehnuti.

Tim chci rict, ze si nedokazu predstavit co se stane, az se nad CR
zatahne na 14 dnu obloha tak, ze neni videt ani Slunce. To si pak
rekneme - holt pockame snad zase vyjde.

Ja si totiz nejsem schopny predstavit (a treba mi to p.Tosovsky vyvrati)
jak dalece je ten laser pruchodny treba pres mraky a take jake mraky.

Stejne tak mi prijde, ze pokud je paprsek vysilan ve vzdalenosti 90km a
letadlo leti v obvykle vysce kolem 10km tak je ten paprsek uz hodne
plochy 1:9 a bude to jeste mene kvuli zakriveni Zemekoule. Takze u
stacionarni stanice to bude dost solichat zem. Ja se zabrani tomu, aby
to treba neprezehlilo nejake ULL nebo paraglajdristovi neprefiklo snurky
od padaku? ;-)

Radek Vicek