OT: fotogalerie cinskeho I-Phone z DX

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Středa Leden 7 14:59:57 CET 2009

Vpíšu do toho pár připomínek. Jenom pro upřesnění, iPhone nemám, ale několik
hodin jsem na něm dělal. Nijak zvlášť mě to zařízení neokouzlilo, protože
většinu jeho funkcí pokládám za zbytečnost. Na druhou stranu uznávám, že to
zařízení pár vychytávek má.
Co mě každopádně okouzlilo, tak je běžící BSD a třeba časem půjde iPhone
koupit jako platforma pro něco z mé strany použitelnějšího.

MMS snad nepoužívá nikdo, moje průměrný využití je 2 MMS/rok.
Řazení SMS je fajn, ale já radši volám než píšu - je to mnohem jednodušší a
často levnější. Každopádně jsem nepřekousl tu klávesnici, pořád jsem se
netrefoval do správných písmen.

> Prehravac - jeden z nejlepsich na trhu co se tyka ovladani a i kvality
> zvuku - dokonce i ma zena, ktera na vetsinu vymozenosti kouka zkrz
> prsty
> projevila touhu vlastnit iPod Touch a pravidelne mi iPhona zabavuje -
> mam tam cca 4GB muziky (509 skladeb)

Přehrávač MP3 nepoužívám, na to mně stačí MP3 v autorádiu nebo doma, nic moc
mezi není.

> Mail. klient - v dobe porizeni mely telefony mailove klienty a mel jsme
> jej i ja na svem starem telefonu - bohuzel pytlikovat to na malem
> displeji a nejak operovat s maily a prilohami bylo na mrtvici - zvlast
> psani na telefonni klabosnici - ted se dostavam i praci s prilohama -
> pokud potrebuji nekomu poslat fotku tak mu ho poslu mailem.
> Poprve diky iPhonu mam obsluhu jednoho mailu trvale v mobilu stale
> sebou
> a normalne jej pouzivam. Dokonce jsem si kvuli tomu zacal platit trvale
> pripojeni.

S mailem souhlasím, v mobilech je o ničem, takže buď mám notebook nebo
nepotřebuju maily. Případně je mám všechny přístupný přes web.

> Web browser - to same plati i pro prohlizec - ve spojeni s rychlym
> zoomovanim stranky a automatickemu otaceni obrazu je browsovani
> naprosto
> prijemne - argument ze vy si nosite stale sebou notebook je usmevny -
> ja
> kdyz se jdu koupat tak si notebooka sebou brat nechci - maximalne
> brejle, mobil a plavky - i tak mam stale sebou velmi pouzitelny browser
> a dostupny internet - treba na to abych si zjistil kdy mi jede posledni
> autobus treba vecer z hospody, kdyz jsem se tam proti planu zdrzel.

Safari je fajn, ale já radši Firefox v 1680x1050. Pokud je opravdu potřeba,
tak Opera Mini v mobilu stačí, ale to využívám párkrát do roka. Když se jdu
koupat a podobně, tak nemám potřebu si sebou brat browser, mail, atd...

> [...]
> zkouset
> na neco mackat.
>
> Nebudu nikoho presvedcovat co je lepsi jen mam svoje zkusenosti z cca 9
> mesicniho trvaleho provozu, ktere mi jasne rikaji, ze to je pro me
> idelani volba. Nakonec ono je vzdycky legrace kdyz se nas nekde sejde
> vic a je treba neco zjistit nebo nekomu poslat mail - vetsinou slysim:
> Ja jsem si tam ted neco nainstaloval a ma to nejake omezeni tak to
> posli
> ty.... nebo Me to ted nejde protoze se mi nevyplati to platit protoze

Když se nás sejde víc, tak se sejdeme u piva a není potřeba někomu posílat
maily nebo něco zjišťovat. Od těch civilizačních výdobytků si na pár hodin a
v případě dovolené i na pár dnů velice rád dopočnu.