OT: fotogalerie cinskeho I-Phone z DX

RV vicek.radek@cpost.cz
Středa Leden 7 14:11:12 CET 2009

Jak jsem psal neni to jen telefon - je to nekolik jednoucelovych
zarizeni v jednom pouzdru s velmi prijemnym a jednoduchym ovladanim.

Telefon - krome v zakladu nepodporovanym MMS (v zivote jsem snad zadnou
neposlal a nevim o v mem okoli, kteri by na teto technologii byli
zavisli) je to nejpohodlnejsi telefon co jsem mel - navic ty MMS
posledni dobou postradaji smysl viz dale.
Velmi mi vyhovuje razeni SMS jako chatova vlakna tridena podle kontaktu
protoze vidim historii toho co jsem si s kym psal - nevim ktery telefon
s malym displejem toto ma.

Prehravac - jeden z nejlepsich na trhu co se tyka ovladani a i kvality
zvuku - dokonce i ma zena, ktera na vetsinu vymozenosti kouka zkrz prsty
projevila touhu vlastnit iPod Touch a pravidelne mi iPhona zabavuje -
mam tam cca 4GB muziky (509 skladeb)

Mail. klient - v dobe porizeni mely telefony mailove klienty a mel jsme
jej i ja na svem starem telefonu - bohuzel pytlikovat to na malem
displeji a nejak operovat s maily a prilohami bylo na mrtvici - zvlast
psani na telefonni klabosnici - ted se dostavam i praci s prilohama -
pokud potrebuji nekomu poslat fotku tak mu ho poslu mailem.
Poprve diky iPhonu mam obsluhu jednoho mailu trvale v mobilu stale sebou
a normalne jej pouzivam. Dokonce jsem si kvuli tomu zacal platit trvale
pripojeni.

Web browser - to same plati i pro prohlizec - ve spojeni s rychlym
zoomovanim stranky a automatickemu otaceni obrazu je browsovani naprosto
prijemne - argument ze vy si nosite stale sebou notebook je usmevny - ja
kdyz se jdu koupat tak si notebooka sebou brat nechci - maximalne
brejle, mobil a plavky - i tak mam stale sebou velmi pouzitelny browser
a dostupny internet - treba na to abych si zjistil kdy mi jede posledni
autobus treba vecer z hospody, kdyz jsem se tam proti planu zdrzel.

Navic iPhone mel a ma velmi pouzitelne pripojeni pomoci Wifi - v dobe
kdy jsme ho porizoval znamenalo zapnuti Wifi na mem PDA praci maximalne
na 2h prace. U iPhona jej mam zapnute trvale - kazdych 15 minut se mi
stahuje mail - doma/chata pres Wifi a jinde pres GPRS/Edge.

Pouzivam samozrejme jeste par dalsi aplikaci, ktere jsem si bud
doinstaloval (ne od Applu) a nebo byli soucasti. Ona potesi i jednoducha
kalkulacka, ktera v normalni poloze ma jen zakladni operace a VELKE
cudly (kdyz si chci spocitat u pumpy spotrebu) a po otoceni se sama
zmeni na vedecky kalkulator.

Pokud je filozofii celeho Applu delat intuitivni aplikace tak mu
tleskam. Protoze zpusob ovladani pochopil i muj 2.5 roku stary syn,
ktery moc dobre uz chape symboly a velmi dobre pochopil co se s
prstikama da na tom mobilu delat - kdybych pred nej postavil WM nebo
bezny mobil tak se na nej bude akorat smutne koukat nebo nahodne zkouset
na neco mackat.

Nebudu nikoho presvedcovat co je lepsi jen mam svoje zkusenosti z cca 9
mesicniho trvaleho provozu, ktere mi jasne rikaji, ze to je pro me
idelani volba. Nakonec ono je vzdycky legrace kdyz se nas nekde sejde
vic a je treba neco zjistit nebo nekomu poslat mail - vetsinou slysim:
Ja jsem si tam ted neco nainstaloval a ma to nejake omezeni tak to posli
ty.... nebo Me to ted nejde protoze se mi nevyplati to platit protoze to
pozuivam strasne malo...

Radek Vicek

rozhodli se, že bude existovat pouze varianta pro