rozvody PC site v betonu

Radek Benedikt benedikt@login.cz
Úterý Leden 6 10:55:08 CET 2009

Hezký den,

Přiklonil bych se k těm chráničkám v podlaze, sám jsem z jedně strany
mísnosti na druhou využil montážní spáru a dal do ní dvě 40 mm trubky (tedy
sousedi mě proklínali, bylo to mezi dvěma betonovými panely a kraje kryjící
"oka" jsem musel olámat.) I když v tomto jsem to raději dost konzultoval s
lidmi co se panely živí celý život. Mám tam tudy protahané AV kabely.
Ethernet jsem měl už do "dřív", a po rekonstrukci skončil v "Koposu" - ve
speciálních podlahových lištách LP 80X25, mám tam taženou i elektriku, jen
zásuvky mám zasekané do zdi. Krabičky na zeď jsou příšerné...

Pokud by se ty kabely měly zalít do podlahy, tak existují venkovní provedení
s lepší povrchovou izolací, popř. kabely co připomínají spíš gelové optické
kabely. Twistované kabely jsou uložené v izolaci spíš připomínající trubičku
a plavou v silikonové vazelíně. Vydrží, ale dělat se s nima moc nedá...
Koupil jsem je snad jen jednou. Ty běžné venkovní by ale měly stačit.

Radek (benedikt@lphard.cz)