Nízkovýkonový LVD obvod ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Leden 6 06:55:04 CET 2009

Zdravím,
  moje žena pracuje jako průvodkyně turistů a používá "mluvítko", tj. přenosný
zesilovač hlasu, napájený z baterií. Jde o levný čínský výrobek, který nijak
nehlídá hloubku vybití, a jelikož ona také nehlídá, používá ho zpravidla, dokud
vyluzuje alespoň nějaké zvuky :-). Bateriím (tedy přesně řečeno šesti kusům NiMH
AA aku) to však nevyhovuje a např. včera vyžadovaly 4 cykly dis/re, než se mi
podařilo do nich našťouchnout alespoň řádově přiměřený náboj.
  Rozhodl jsem se proto vestavět do zařízení LVD (Low Voltage Disconnect)
obvod, který prostě vypne přístroj dříve, než se baterie hluboce vybijí. Asi
bych nějaké schéma dokázal dát dohromady, ale čas jsou dnes opravdu velké
peníze a nechce se mi vynalézat kolo, proto se zde ptám, používáte-li někdo
jednoduchý obvod s těmito parametry:
  - Pracovní napětí cca 6 - 9V
  - Nastavitelné (trimrem, výměnou odporu) prahové napětí pro vypnutí
  - Mizivá vlastní spotřeba
  - Malé rozměry (bez relé atd.)
  - Optional: indikace blížícího se vybití (ale s dostatečnou rezervou např. na
2 hodiny provozu, tj. také s nastavitelným prahem).
  S pozdravem Pavel Troller