AVR SPI a viacero slave

Miroslav Šinko sinkomiro@gmail.com
Neděle Leden 4 23:33:11 CET 2009

Dňa 4.1.2009, Jan Waclawek <konfera@efton.sk> napísal(a):

> Lenze presne v tom okamihu sa MISO _neda_ nastavit ako vystup. Proste to tam napisali zle.

Nehnevaj sa, ale teraz vazne nerozumiem, kde mas problem. Ako sa neda
nastavit ako vystup? Neda sa do DDB4 zapisat 1, alebo ako to myslis?
Ak mas nastaveny slave rezim a merias na pine MISO, tak este zalezi na
SS. Ak je SS v 1, je vystup MISO v tretom stave.

Nerozumiem ani, co napisali zle. Tie body, co si spisal si v nicom
neprotirecia. Vychadzat treba asi z vyznamu MISO = Master input, slave
output. T.j. ak si v slave rezime, pin je _pre SPI_ vzdy output. Ak ho
nepotrebujes pre SPI (write only slave), tak ho mozes pouzit ako vstup
na hocico - to nesuvisi s SPI funkciou. Ako lubovolny vystup pouzit
nepojde. Ked vystup, tak SPI out.

K tvojim bodom:
A - v datasheete je to pisane v kontexte SPI, t.j. MISO pouzivas ako
SPI pin (nie ako lubovolny vstup), t.j. v slave rezime je to vystup.

B - rozviedol som vyssie (Pert Tomasek Ti to uz napisal)

C - dtto (ak mas MISO nastaveny ako vystup, tak vystupom ostane, s
tym, ze podla A bude v 3. stave)

D - tu maju nepresnost, lepsie by bolo napisat "pin direction" miesto
"data direction", lebo pre SPI v slave MISO bude len vystupom pre data

E - je OK, opat vychadzaju z SPI funkcie

> To este neznamena, ze netreba trojstavovat manualne pre pripad viacerych slave.

?? Ved si napisal, ze osciloskop ukazal, ze SS riadi vystup. To je
predsa v sulade s datasheetom. Pre viac slave SPI zariadeni mas viac
samostatnych SS signalov riadenych masterom a len 1 SS moze byt v
rovnakom case aktivny, ale o funkcii chip selectu Ti asi nemusim pisat
:-)

> No nic, to nie je prvy raz, a zrejme ani posledny. Akurat som tym, aby som si to overil, ako to presne je, stratil dalsieho pol dna.

Ber to pozitivne, niet nad to, vyskusat si cokolvek sam.

miro