Nelze se dostat do SETUPu BIOSu... - VYŘEŠENO - nevěřili byste:-)

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Leden 3 13:08:55 CET 2009

> Chápete to správně. Jsou to porty pro přístup do CMOS paměti (kde je
> samozřejmě mj. i RTC). Matně si vzpomínám, že na 0x70 se nastaví adresa
> a přes 0x71 se dá přečíst/nastavit hodnota z/do této adresy v CMOS RAM.
> Co je přesně na offsetu 0x2E netuším, nicméně google napověděl, že je
> tam kontrolní součet.
>
> http://www.totallygeek.com/vscdb/index.php?a=s&p=0&vi=k&d=a&i=1155596921a198b51fa04600882bcca4607212fbd6
>
> Lukáš Grepl

Ach :-). Děkuji za informaci. Nu, mám obavu, že tato rada by tedy také byla
z těch, co v tomto případě nepomohou, neboť jak jsem již psal, CMOS jsem
invalidoval oficiálně jumperem a dokonce jsem viděl hlášku "CMOS Checksum
bad, entering SETUP", po níž systém vesele bootoval dále :-). Já mám nyní
hypotézu, že ten SETUP s 2GB RAM prostě ihned spadnul a vrátil se do BIOSu
způsobem "nebyla provedena žádná změna, pokračovat", takže se prostě jelo
v bootu dále...

S pozdravem Pavel Troller