Nelze se dostat do SETUPu BIOSu... - VYŘEŠENO - nevěřili byste :-)

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pátek Leden 2 20:37:49 CET 2009

> Zrovna dnes jsem resil trochu podobny problem. Novy board od Intelu,
> nemohl jsem ho vubec rozjet (postupnym zkoumanim jsem zjistil VADNY
> JUMPER!!! Grrrr - hodina v pr..) Kazdopadne co by mohlo pomoct i Vam:
> jumper se nasazuje na 3 piny s nasledujicim vyznamam:
> 1-2: normal
> 2-3 setup. V tomto nastaveni to natvrdo vleze do setupu. Reseni pro
> Vas (pokud by to fungovalo stejne)
> bez jumpru - nejaky recovery mode.
>
> V setupu jde zakazat vstup do setupu pomoci funkcni klavesy (F2). Pak
> se tam jde dostat jen pres ten jumper.
> Pozdravy,
> [...]
Zdravím,
  tak už se mi povedlo vlézt do SETUPU. Nevěřili byste, je to evidentní chyba
toho BIOSu.
  Napřed jsem vyzkoušel všechny rady z této konfery - díky za ně, ale
nepomohly.
  Pak jsem ze zoufalství zcela odstranil veškerou systémovou RAM (4x 512M DDR2)
a zkusil bootnout. Ozvalo se pípání diagnostiky s významem RAM ERROR. To jsem
víceméně očekával.
  Pak jsem vložil cvičně jeden modul a VIDA - systém naběhl do SETUPu jak po
másle!
  Nastavil jsem, co bylo třeba (pro jistotu), zkusil power cycle - SETUP byl
stále dostupný.
  Vrátil jsem tedy zbývající 3 RAM moduly a BÁC HO - SETUP nikde!
  Zkusil jsem zase 2 vyndat (takže tam bylo 1GB) a SETUP fungoval.
  Přidal jsem je zpět -> nefungoval.
  Závěr: Tento BIOS neumí vlézt do SETUPu, pokud má 2G (a možná více, ale
nemám to jak vyzkoušet) RAM. Pak jsem si zpětně uvědomil, že nastavování stroje
probíhalo s jedním GB RAM a další 2 moduly byly přidány těsně před finálním
spuštěním stroje, aniž se již v nastavení cokoliv měnilo, takže se do SETUPu
nemuselo.
  Pro zajímavost: je to board MS-7210 a BIOS se hlásí jako:
                Vendor: American Megatrends Inc.
                Version: 080012
                Release Date: 02/15/2006
  Tak třeba se to bude někomu hodit, pokud by se dostal do podobné situace :-).

  S pozdravem Pavel Troller