Poptavka prace

Standa Palas stpalas@quick.cz
Pátek Únor 27 22:37:44 CET 2009

No myslím,že s tou sítí typu token máte asi pravdu. Sehnat specifikaci od
výrobce regůlátorů je nemožné,je to nadnárodní firma,ta část co působí v ČR
se o tom nebaví a navíc asi ani nic neví. Software píšou někde v Americe.
Vím v ČR o dvou firmách které to mají jakž takž zmáknuté. Jedna vyvinula
program pro DOS který celkem uspokojivě komunikuje. Občas to má problém s
časováním,ale je to použitelné.Jenže já tam nechci PC.Navíc zastavili další
vývoj. Druhá má přesně to co potřebuji.Převede ten protokol na jiný,který
lze pustit přes ethernet. Vyvinuli si to sami. Pokud  jde o technickou
stránku věci,tak před nimi smekám.Bohužel po finanční stránce chtějí za ten
převodník cca 30 až 50 tisíc dle počtu odebraných kusů což se mně nevyplatí.
Já bych potřeboval asi 40 až 50 kusů,tak si to vynásobte.
V současnosti mám cca 50ks regulátorů které jsou připojeny ke klasickému
analogovému externímu modemu a dále na telefonní linku. Přes ni komunikují s
řídící centrálou. Za každou linku se platí měsíční paušál a dále poplatky za
volání. To krát padesát krát dvanáct měsíců je ročně dost peněz.Modemy už
nejdou sehnat.Úkol je jak vyřešit připojení na centrálu bez O2.Šéf firmy,co
to provozuje by rád ušetřil. Všude jsou osazeny ty regulátory,které mají ten
tajnej protokol. Výrobce regulátorů sice dodává nové a modernější řešení,ale
za ceny jak pro Temelín.Zatím mi vychází jako nejlepší řešení výměna
regulátorů za typ od jiného výrobce s připojením na ethernet,ale i to je
dost peněz. Všechny ty regulátory jsou rozmístěny v domech v centru Brna,tak
by asi šly propojit wifinou.Finančně by se to mělo do několika let zaplatit
v úsporách za ty paušální platby. Zatím jsem řekl,že je to finančně
neprůchozí,ale k tomu šéfovi furt lezou různí tajtrlíci od T-mobile nebo od
Oscara a snaží se vnutit s "výhodnými nabídkami" jak se zbavit pevných
linek.Vždycky mu řeknu,že s těma regulátorama co tam má mu to nebude
fungovat kvůli časové odezvě,a že ty jejich GPRS modemy se cenově vrátí tak
za dvacet let a je nějakej čas klid.Než mu zase příjde faktura za telefon.
Takže dotaz do diskuse:
Čím nahradit pevnou linku pro komunikaci s centrálou s protokolem který se
nedá přenášet po síti ani bezdrátem,protože je citlivý na zpoždění a občasné
výpadky signálu.Cena za jeden připojený bod by asi neměla být vyšší než 10
tis.Kč vč.práce a materiálu.Závisí to pak na dalších nákladech na provoz.Vše
je umístěno v husté zástavbě v okruhu cca 3 až 4 km kolem centrály.Lze to
nějak?

S pozdravem Palas Stanislav.