[OT] Linux na jednocipech

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Únor 27 18:42:10 CET 2009

To bolo tvrdenie kolegu P.T a nie Michala Gregora, ale to nie je podstatne.

To tvrdenie nehovorilo ze open source je volne siritelne, ale ze open source je to kuzlo, ktore zabezpecuje multiplatformnost.

Multiplatformnost je dana (okrem existencie ovladacov a samotneho OS pre danu platformu) distribuciou software v podobe zdrojovych textov a nasledne ich kompilaciou priamo na cielovom hardware (alebo *pre* cielovy hardware pri krizovej kompilacii), obvykle uzivatelom (do coho sa tentokrat rozumie aj trebars administrator nejakeho vacsieho vypoctoveho strediska apod., nie len ten uplne konecny uzivatel daneho SW).

K tomuto vobec nie je potrebne, aby tie zdrojove kody boli otvorene, verejne, ci dokonca modifikovatelne - ako sam pisete, je to otazka licencie. Je jasne, ze ak raz tie zdrojove texty obdrzite, nie je *fyzicky* problem ich modifikovat ci zverejnit, ale toto je pravny, eticky atd. problem.

Ergo, hrubou chybou je pokladat hnutie open source za *predpoklad* multiplatformnosti a klast medzi ne rovnitko.

wek