skoro piatok: adaptivne algoritmy

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Čtvrtek Únor 26 16:22:47 CET 2009

Ako prve by si mal zrejme zohnat tie vorvane.
:-)
Na ostatne som zvedavy aj ja.

                                                Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "Daniel Valuch"

Mam system ktory ma jeden parameter, nech je to povedzme vyska hladiny,
ktory chcem udrziavat na pozadovanej hodnote.
Ako vstup do systemu mam kohutik s vodou, ktory mozem otvarat od 0 do
100% a mam hadicu ktorej dlzka sa da menit, tiez ako vstup. Takze mozem
riadit mnozstvo vody z kohutika a cas sa ktory dotecie do nadrze.
Na druhej strane mam zase v nadrzi dieru, ktora kazdych povedzme 10
sekund otvori, ale nevieme presne kolko lebo ventil je hrdzavy a otvori
sa vzdy tolko kolko sa mu prave podari.
Plus v nadrzi sa mi mozu napriklad cvachtat vorvane ktore uplne nahodne
cast vody povysplechuju von.
Potrebujem postavit adaptivny regulator, ktory si najde optimalne
hodnoty pritoku a casoveho oneskorenia tak aby sa chyba vysky hladiny
minimalizovala.
Takze co to bude terminologicky? Adaptivny regulator? Alebo adaptivny
uciaci sa regulator? Fuzzy regulator? Alebo neuronova siet?
b.