RS232 program na posilani dat

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Únor 26 11:42:43 CET 2009

>Tady jsem docela zmaten. Z hlediska rozbihavani HW mivam vetsi potize pod windows.

Ale ja som nic nehovoril o tom, ze by ktorykolvek z tych dvoch OS bol lepsi alebo horsi v tomto ohlade.

>Linux ma oproti windows velmi primocary zpusob prace s HW z hlediska uzivatele.

Jednou zo zasadnych funkcii ktorehokolvek OS je izolovat uzivatela od HW. Dovodom je unifikacia pristupu uzivatelskeho SW k rozlicnemu HW; nasledkom je nevyhnutelne obmedzenie moznosti HW: vlastnost HW, ktoru API tej "izolacnej vrstvy" nepodporuje, nemozno korektne vyuzit. Je to, ako mnoho inych veci, kompromis.

>Nastaveni je obcas slozitejsi, ale nadruhou stranu je mozno to prinutit aby to delalo alespon neco z toho co ches

Je na tvorcoch toho API, kde najdu rovnovazny bod medzi zlozitostou a pouzitelnostou. U niektorych druhov HW je ta rovnovaha ina u jedneho, a ina u druheho OS; ale v hrubych rysoch je to velmi, velmi podobne. Obmedzenost, ako som uz hore uviedol, je principialna.

>Mimochodem wine neni emulator, pracuje uplne jinak.

To je slovickarenie. Myslim, ze vyraz "emulator OS" je namieste. Napokon, odkialze sa zobralo to "e" wo "wine"?
Vyznam toho, co som napisal, sa tymi slovickami nemeni. Mozme povedat aj to, ze "jeden OS (s obmedzenym pristupom k hw) na druhom OS (s obmedzenym pristupom k hw) a este medzivrstva medzi tym. Na zlozitosti veci sa nic nezmenilo.

>Mimochodem proc je cutecom pro tebe naprosto nepouzitelny? Oni ho totiz nektery lide pouzivaji. Asi jako pozadi, kdyz je naprosto nepouzitelny.

Hodnota toho Braya je v tom, ze je to vynikajuci prostriedok na ladenie. Uz som velakrat pisal, ze ako terminal je to nie prilis vhodne.
Ten cutecom, naopak, tym, ze je "riadkovo orientovany", t.j. nevysiela znak po znaku tak ako su napisane, je pre tento ucel nepouzitelny. T.j. je pouzitelny len ako terminal. Lenze nato su zase v linuxe aj vhodnejsie prostriedky - trebars uz spominany kermit, alebo putty.

>P.S.: Kdyz uz tvrdis ze je neco proti prirode, tak si neco o prenosu viru, bakterii a mikroogganizmu mezi jednotlivymi organizmy a jejich vliv na tyto organizmy. Moc tomu nerozumim, a proto mi neni jasne jak vubec muzeme prezivat. Dle meho nazoru je to v souladu s prirodnim principy.

:-)

wek