jaky kabel k cidlum DS18S20 ?

Martin Záruba swz@volny.cz
Čtvrtek Únor 26 10:12:42 CET 2009

Asi nejak blbe hledam, ale jakou vyhodu ma DS18S20 proti DS18B20, ktery je
levnejsi?

Ja pouzivam DS18B20, na nekolik metru obycejnou dvoulinkou, pokud vedou
podel silovych kabelu (predevsim privody ke kompresorum tepelnych cerpadel,
kde vznikaji velke razy pri zapnuti), pouzivam ten nejobycejnejsi koaxialni
kabel. Nejdelsi privod k teplomeru (koaxem) mam asi 70 m a na stejne
sbernici (hvezdicovite nebo "jak to vyslo") je dalsich 9 DS18B20. Program
kontroluje paritu a na tomto systemu dochazi k chybe parity cca 1x za 100
mereni. Program chybne mereni zopakuje a nic se nedeje.
Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Vladimir Loula" <quattro@haje.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, February 25, 2009 1:39 PM
Subject: Re: jaky kabel k cidlum DS18S20 ?

dobry den,
pouzivam tyto cidla v domaci regulaci. Pouziti kabelu 4x2 pocitacovy
nenni problem, ovsem doporucuji, natahnout kabel ktery obsahuje 3x2
0.4mm a 1x2 0.8mm . Vice kdyztak soukrome nebo na mojich strankach je
popis jak jsem delal regulaci.

S pozdravem Vlada
http://quattro.haje.cz

dasl@tchibo.cz napsal(a):
> Zdravim ve spolek.
> Dělal jste tady někdo s teplotními čidly Maxim-Dallas DS18S20 prosím ?
> http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/DS18S20.pdf
>
> Mám v plánu použít tyto čidla v rodinném domku na měření teploty pro malou
domácí automatizaci,
> ať už se jedná o teplotu vzduchu v místnosti, venkovní teplotu nebo třeba
teplotu vody v trubkách u kotle apod.

> Teď potřebuji natahat k nim pod omítkou kabeláž, zajímá mně, čím
doporučíte tyto čidla připojit, pokud se jedná o 1-wire bus.
> Rozhoduji se mezi ethernetovým síťovým kabelem (8 kroucených párů) nebo
stíněnou symetrickou (mikrofonní) šňůrou.
> Nebo byste doporučili něco zcela jiného ? Samozřejmě cena hraje svoji
roli, ale musí to být také spolehlivé.