uctovani CEZ

brandejs brandejs@orlik.cz
Úterý Únor 24 17:05:51 CET 2009

> to nejak postrada smysl, bojler ma tak ty 2kW a bude se blokovat kvuli
> zatezi ?
> to je nejaky divny, neni duvod nepripojit bojler ke kotli.
> kdyby mi uctovali za bojler jinou cenu nez za kotel, tak at si s tim
> hejbou, pokud
> ne ....
> tomik.

Je to v podmínkách připojení. Ohřev TUV 8h denně, min časový úsek
ohřevu 2h. Ono to má opodstatnění spíše než z pocitu ČEZ, že si můžou
řídit zátěž (i když taky-těch bojlerů se daným kódem ovládá víc, jak 1:)
jako v praxi uplatňovaný bezpečnostní prvek .
Příkon akumulačních bojlerů se navrhuje na delta T = 60°C a 8 hodin
(Q=m.c.deltaT). Pokud si někdo vyrabuje z bojleru tepelnou pojistku
(nebo mu zrezne v zapnutém stavu), dál už to řídí jen termostat a pokud
časem odejde i ten, od vývinu páry v bojleru a věcí s tím souvisejících
Vás pak dělí už jen těch max. 8h ohřevu.
Tyto případy se staly-ovšem ještě se spínačkami (SPHQ), kdy
přestaly být napájeny a ještě chvíli šly na baterku, která zvadla zrovna
v okamžiku, kdy byl kontakt sepnutý ...To vám pak např. u ležatého bojleru
vylétne skrz zeď, vedlejší místnost a okno celá příruba :-) A to je ještě
ten
dobrý případ - exploze bojleru srovná celý barák. Podobný problém je
s akumulačkama. Ty mají příkon nabíjení také počítán na 8h. Není to tak
dávno,
co PRE lidem o svátcích přitopili (dobíjení víc, jak 8h) a následně řešili
u zákazníků přepálená tělesa v akumulačkách, které se jen nabíjely a neměly
odběr tepla ventilátorem ( bráno jako nedodržení technických podmínek
dodávky ze strany PRE).

Pokud vyplácáte hodně vody, musíte si ten bojler na 20h dát sám...

P.B.