Za jaskou el. praci plati CEZu domacnosti?

Tomas Dresler dresler@hw.cz
Neděle Únor 22 00:32:26 CET 2009

Zrovna to s kolegou resime, zalezi na tride registracniho pristroje, ale
std. pro domacnosti je chyba mereni cinne energie do 1%, pro "silene"
prubehy se povolena chyba zvysuje az na 3% - spinani triaku, velky obsah
vyssich harmonickych (40% amplitudy na 5. nebo 7.) nebo velke cos fi atd.
Pro harmonicke az do sedme a do 5% jmenoviteho proudu při cos fi=1 pocitejte
u digitalnich s chybou do 1.5%.
Btw. el.merak by mel byt schopny registrovat 21. harmonickou.

Takze nejake okradani zakaznika se moc nekona, ono vyrobit ty pristroje s
garantovanou presnosti není sranda, navíc se každý zvlast kalibruje a
certifikuje...

Co se tyce zdanlive energie, ta není povinna, ale pokud je k dispozici, tak
jeji odchylka od skutecnosti muze byt vyssi, myslim ze v zakladu kolem 3%.
Hlavni u domacnosti je samozrejme cinna energie.

--
S pozdravem/with best regards

	Ing. Tomas Dresler

mailto:dresler@hw.cz