Generator sinusu 40kHz

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Sobota Únor 21 18:23:58 CET 2009

Tak uz neco merim. Mam na 16b timer pripojene hodiny 5MHz a hradluju ho
prerusenim od tvarovace s OZ pres preruseni. Hodnotu timeru si zobrazuji
na LCD.

Tady je tabulka ceho jsem se domeril (sloupec rozdil by mel byt mrtvy
cas na spusteni signalu a obsluhu preruseni - menit by se dle meho nemel):

L (cm)	zvuku (m/s)	teor.cas (us)	tiku	displej	rozdil
20	330		606,06		3030,3	4300	1269,7
25	330		757,58		3787,88	5250	1462,12
30	330		909,09		4545,45	6100	1554,55

Zatim mam problem ze mi hodnoty divne skacou v rozsahu cca +-50 tiku.
Divne v tom smyslu, ze to neskace nahodne, ale cyklicky napr.: 4540,
4528, 4515, 4503, 4595, 4580, 4568, 4530, 4512, 4586 atd. Jakoby to
projizdi nejaky rozsah jednim smerem. Vetsinou to jede od vyssi hodnoty
dolu.

Hledam jeste chybu v programu, ale nevim nevim. Rozhodne to bude chtit
udelat lepsi tvarovac (priohnul jsem jen nejaky odlozeny zpetnovazebni
regulator). Ono je take otazkou nejake volby delky toho pulzu (ted 1ms)
a vliv okoli - zda se ten UZ nevede i treba podlozkou.

Zatim neco zkouset ohledne foukani nema vzhledem k fluktulaci hodnot
smysl. Ale vzdalenost to meri uz docela slusne. ;-)

Radek Vicek