Generator sinusu 40kHz

Jan Kral kral@fortech.cz
Sobota Únor 21 09:07:51 CET 2009

Si myslim, ze s chytrosti to nema moc spolecnyho, spis jde o to, vedet jak takoveto veci resi nekde jinde a pak si to dat dohromady. V jine aplikaci kde slo o to merit fazovy rozdil, jsem taky porad zvazoval to merit casem, byt to vsichni delaji fazovym detektorem a kdyz jsem si spocital jaka by musela byt vstupni frekvence do citace, tak bylo jasny, proc ten detektor (a to byly kmitocty min jak polovicni tech 40kHz)
Co se tyka fazoveho posunu, tak bych se jej nesnazil merit jako cas, ale udelat fazovy detektor, na vstup poslat signal od generatoru a od snimace, napeti na generatoru by pak melo byt umerne fazovemu posunu. To uz by jste na strane procesoru snimat prevodnikem docela v klidu.
Co se tyka jedne z dalsich uvah ohledne zpozdeni pri 1m/s ze 3,5us dela slusny fazovy posun, tak si naopak myslim, ze ke kdyz je delka vlny toho zvuku 8ms, tak je to min jak 1% (za predpokladu, ze je tech 3,5us spravne, tohle se mi teda pocitat nechce).

Zdravim JK