Generator sinusu 40kHz

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pátek Únor 20 23:27:36 CET 2009

pozeram si ten clanok, hovoria o grupovej rychlosti, nie o dopplerovskom
odladeni. Meria sa cas za ktory vlna (informacia) dorazi od vysielaca k
prijimacu, nie frekvencia. Podla popisu je to celkom jednoduche...

Time-of-flight for a sonic impulse from the transmit transducer to the
receive transducer is determined for both directions. Simple algebra al-
lows solving for the parallel component if wind velocity independently
of the static speed of sound.

Tym ze sa meria rychlost v obidvoch smeroch vylucite vplyv prostredia,
pozerate sa len na relativnu zmenu. Nie som v tomto ziaden odbornik, ale
vyzera to celkom logicky...
Myslim ze by rovnako dobre fungoval priklad s lodkou a riekou :-)
Posleme lodku ktora sa pohybuje rychlostou v1 po prude, ktory tecie
rychlostou v2. Zmeriame cas za ktory doplava do ciela. Rychlost akou sa
bude pohybovat bude rychlost lodky plus rychlost prudu. Z tohoto ciela
ju potom posleme rovnakou rychlostou proti prudu. Rychlosti sa odcitaju,
zmeriame znova cas. Potom jednoduchou sustavou rovnic vypocitame
rychlost vody (prostredia) aj rychlost lodky (zvuku).
b.