Izolacni pevnost deionizovane vody

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pátek Únor 20 16:35:01 CET 2009

Nejcistejšsi, tzv. vodivostní voda ma pri 18 C konduktivitu 0,038 µS.cm-1 , coz je zpusobeno elektrolytickou disociací vody (voda pusobi i na vlastni molekuly, ktere stepi na ionty vodiku a ionty hydroxylove). Bezna destilovaná voda miva 0,3 až 3,0 µS.cm-1 .
Zmenou teploty o 1C se konduktance meni o cca 2%, dalsi razantni zmeny vznikaji rozpoustenim CO2 ve vode atd.
Nezapominejte, ze ve vode se rozpousti kde co, pro predstavu, analyza vodivosti vodnych roztoku je jednou ze zakladnich metod stanoveni kvality vody a plati zde zasada, ze vzorek se mesni odebirat do nadob z borosilikatoveho skla atd.

Konduktivita povrchových a prostých podzemních vod se pohybuje od 50 do 500 µS.cm-1.

PN

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Friday, February 20, 2009 4:04 PM
To: HW-news
Subject: Izolacni pevnost deionizovane vody

Dobrý den všem,

Destilovaná voda se celkem běžně používá při chlazení výkonové elektroniky,
včetně VN, přičemž různé části chlazené soustavy jsou na různých
potenciálech, lišících se i o řádově kV, AC i DC.

Nedávno jsem si všimnul, že voda má i poměrně značnou permitivitu a tak mě
napadlo, že by se výborně hodila pro jeden zajímavý způsob výroby vysokých
napětí. Ale nikde jsem se nedopátral, jakou má izolační pevnost.

Kolik V/mm tedy řádově vydrží?

Pro začátek předpokládejme 2 možnosti:
1. Běžná destilka z drogerie
2. Ideálně čistá H2O