ISP or not ISP

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Čtvrtek Únor 19 21:37:03 CET 2009

> Davate do komercne/hromadne vyrabenych vyrobku s MCU
> ISP konektory ? A jak to mechanicky resite ?

No pouzivame MCU potrebujici pro nahrani a on chip debug jen jeden
datovy vodic. Mame proto 4 pinovy konektor (data, Vdd, GND a jeden pin
navic podle potreby), bezne ho osazujeme ale pokud jde o cenu kazdeho
halere nebo je nejaky problem napriklad s umistenim v krabicce zustava
neosazen. Pro vyvoj nebo upravy se osadi ale pro seriove programovani
mame udelany kontaktni spicky, ktere dobre drzi v otvorech. Pridane jsou
aplikace, ktere nejcasteji z rozmerovych duvodu tento konektor nemaji a
maji jen male plosky na programovani a dalsi funkce na spodni strane.
Pro vyvoj si kabel primo pripajime k procesoru a pro seriovou vyrobu
mame testery se spickama kam kolegove desku vlozi, nahraji a testuji.

> Nebo spolehate jen na nejaky bootloader, pripadne na tak nizkou

Pokud ma zarizeni nejakou seriovou komunikaci tak umoznujeme upgrade
firmware pomoci teto komunikace ale prvni nahrani FW vcetne bootloaderu
musime ve vyrobe provest pres ISP.

> cenu elektroniky, ze to za pripadeny upgrade nestoji ?

Tak na tuto uroven cinanu jsem tu snad jeste neklesli, ne?

> Napr. ISP Atmel potrebuje 6 noh, coz je docela dost. I kdyz
> se pripadne napajeni a GND privede jinak, stale zbyvaji 4 nohy.
>
> Na obvody s rozteci 1.27 jsem si na to udelal z PLCC patice
> nastrcny pripravek. Ale na vetsi obvody s rozteci 0.8 a mensi
> uz to takhle nejde.
>
> Treba na modelarske elektronice jednoho vyrobce jsem to videl
> udelane tak, ze maji na tistaku 5 kulatych plosek o prumeru
> odhadem tak 1.5 mm, serazene v jedne rade s pomerne velkou
> rozteci mezi ostatni soucastky. Na to maji zrejme nejakou
> pritlacnou sondu.

Ano to je zrejme to co jsem popsal vyse.

Pavel