ISP or not ISP

Rollfree rollfree@volny.cz
Čtvrtek Únor 19 19:36:30 CET 2009

Davate do komercne/hromadne vyrabenych vyrobku s MCU
ISP konektory ? A jak to mechanicky resite ?
Nebo spolehate jen na nejaky bootloader, pripadne na tak nizkou
cenu elektroniky, ze to za pripadeny upgrade nestoji ?

Napr. ISP Atmel potrebuje 6 noh, coz je docela dost. I kdyz
se pripadne napajeni a GND privede jinak, stale zbyvaji 4 nohy.

Na obvody s rozteci 1.27 jsem si na to udelal z PLCC patice
nastrcny pripravek. Ale na vetsi obvody s rozteci 0.8 a mensi
uz to takhle nejde.

Treba na modelarske elektronice jednoho vyrobce jsem to videl
udelane tak, ze maji na tistaku 5 kulatych plosek o prumeru
odhadem tak 1.5 mm, serazene v jedne rade s pomerne velkou
rozteci mezi ostatni soucastky. Na to maji zrejme nejakou
pritlacnou sondu.

Na vyvojovych/testovacich deskach mi osazeni ISP konektorem
pripada jako samozrejmost. Docela me prekvapilo, ze treba v konstrukci
hodin, ktere nedavno uverejnila Sasa na www.hw.cz tam ISP nedala.

rollfree