Re: Domácí automatizace po stopadesáté

Radek Sztwiorok sztrad@gmail.com
Úterý Únor 17 07:48:13 CET 2009

vyse pro implementaci do cehokoliv je nejlepsi ASCII.

----- Original Message -----
From: "Slavomir Skopalik" <skopalik@elektlabs.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, February 16, 2009 4:45 PM
Subject: RE: Domácí automatizace po stopadesáté

Profibus je castecne popsan zde:
http://libnodave.sourceforge.net/
osobne tuto knihovnu pouzivam pro komunikaci s S5,S7.

Prakticky bych ale volil pro automatizaci ModBUS RTU protokol,
jelikoz je jednoduchy.

Popsi treba zde:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Modbus

http://www.mcu.cz/news.php?extend.1104

Impelmetaci jsou tuny, v pripade pouziti ASCI verze je snadno
diagnostikovatelny i benym terminalem.

ModBUS mame nasazeny v nekolika pripadech.

Velkou vyhodou je, ze jej maji implementovany nastroje na vizualizaci.
Dale jej naleznete v ruznych regulator teploty ci PLC.

Dalsi popsane protokoly jenz se ale moc nehodi:
3694(R)
RK512
PPI, MPI

Jsou vsechno prokoly, jen vyzaduji rychle prepinani smeru toku dat (STX, DLE
sekvence)
a nejsou moc vhodne pro implementaci.

Jak uz jsem psal drive, zajimal by me prokol CIB, jelikoz moznost si koupit
hotove
pristroje a bastlit jen pro radost je pro mne velmi zajimava (=velka uspora
casu).

Jinak INELS verze 1 byl postaven na CANu :).

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.