SPAM: Re: OT GParted

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Pondělí Únor 16 16:24:31 CET 2009

> Ak windoze poprehadzuje pismenka na diskoch, tak sa daju zmenit v sprave
> diskov.

Pokud vím, ve Windows (XP apod.) jsou písmena disků přiřazována podle
nějakého sériového čísla, nikoliv jen podle pořadí partition. A ve
správě disků se to nedá změnit pro systémové disky. Ale nějak se to dá
udělat v registrech, dělal jsem to, ale už nevím přesně jak.

Měl jsem takovou zajímavou zkušenost: Vyměňoval jsem v notebooku disk za
větší, nechtělo se mi přeinstalovávat systém, takže jsem celou
systémovou partition překopíroval 1:1 na nový disk v USB ráměčku (pod
Linuxem přes dd). Pak jsem disky přehodil a zkusil nabootovat z toho
nového (a starý disk jsem měl připojen přes USB).
V první iteraci to dopadlo tak, že to začalo bootovat z interního
(nového) disku a najednou v polovině načítání toho OS to volně přešlo na
ten starý disk v USB rámečku. To jsem opravdu zíral - ten systém
fungoval tak nějak napůl z toho interního disku a napůl z toho externího
přes USB! Když jsem ten USB odpojil, tak to pochopitelně nešlo. Až když
se mi podařilo někde v registrech změnit přiřazení disků, tak to začalo
normálně fungovat.

Lukáš Grepl