Pozar od prodluzovacky

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pondělí Únor 16 13:46:11 CET 2009

On Mon, 16 Feb 2009, HW CNCnet.info wrote:

> Ptal jsem se ho zda v tom nebyl pichnutej adaptet, ale pry ne - jen
> snura do PC.
>
> Napada vas nekoho co v tej prodluzce muze blafnout tak, ze to nevyrazi
> pojistky a shori plamenem? Pri tomhle malem proudu?

Jednou se mi podobne seskvarila prodluzka. Pri zastrkavani PC snury
jeden kolik nevlezl do dirky tvorene dvema plisky, ale sel 'kolem'
takze kontakt byl spatny. Byla to snura od spotrebice asi 800W a ten
spatny kontakt se asi po case zacal hodne ohrivat. Zajimave je ze se
neprerusi ale pekne porad hreje.

Zhruba po roce tam vypadla elektrika. Nastesti to bylo v plechovem
RACKu. Prodluzka byla pekne specena do hneda a roztekla, nastesti
ten plast nechytl plamenem - byl samozhasivy. Kdyz jsem to rozdelal
tak jsem uvidel pricinu. Jak se ten plast ohrival a tekl, tak se tam
casem spojily nejake plisky a vyrazilo to pojistky.