Pozar od prodluzovacky

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Pondělí Únor 16 11:37:55 CET 2009

Jelikoz me zajima co mohlo zpusobit pozar (mam prodluzovaku take dost)
tak sem preposlu neco z modelarskeho fora:

Od prodlužovačky (běžně zakoupené v OBI) mi při nočním nabíjení vysílače
Sanwa M11 (malým proudem 200mA) - v půl druhé v noci chytila má
trucovna... Měl jsme co dělat abych to uhasil... Dle tvrzení hasičů
vyhoření od prodlužovaček přibývá
Mé poučení pro ostatní:
- zkontrolujte si prodlužovačky - dejte je stranou od vznětlivého materiálu
- kdo má větší bydlení (víc pater) instalujte požární hlásič (vzbudilo
mne až pípání UPS po výpadku elektriky, kdybych měl kouřový senzor, mohl
jsem to chytit daleko dřív!)
- je dobré mít doma hasičák (bez něj bych to neuhasil... 2ks)
Překavapil o mne, když jsem si to sečetl že mi těch hraček shořelo skoro
za 200K (v pořizovacích cenách)
původně jsem si také spíše myslel že to byla nabíječka + baterky v rádiu
(NiMh - cca 1/4 roku staré Sanyo) - nicméně hasič ohledávač pravil, že
to byla prodlužka a je pravda že kabel od nabíječky k baterkám nebyl
poškozený a kdyby vznikl požár od toho byla by poškozená izolace a tak..
Najisto to už nikdo nejspíš nezjistí...

Ptal jsem se ho zda v tom nebyl pichnutej adaptet, ale pry ne - jen
snura do PC.

Napada vas nekoho co v tej prodluzce muze blafnout tak, ze to nevyrazi
pojistky a shori plamenem? Pri tomhle malem proudu?

Radek Vicek
Netolická 1144/3
370 05 České Budějovice
Česká republika