RE: Domácí automatizace po sto padesáté

Miroslav Draxal evik@mbox.vol.cz
Pondělí Únor 16 10:28:26 CET 2009

To samozrejme, ale predpokladam se si to ten dotycnej namasti i do PC.
Janak muj masater masteru je prave PC, kterým si muzete nastavit kde co,
a potom se to z duvodu uspory proudu vypne. Tet mam v hlave logovaci
zar. Jeden malej pic a k tomu velika Ram. Po pripojeni PC si to vyctu a
muzu kouknou kde co bylo v komunikaci a kdy. MIRA

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of k.novo
Sent: Sunday, February 15, 2009 11:21 PM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: Domácí automatizace po sto padesáté

Celkem souhlas, pokud se nepletu tak tokenonovou komunikaci pouziva
PROFIBUS.

Kdyz jsem hledal pouzitelny komunikacni protokol pro sit x51 na RS-485
docela me prekvapilo, ze jsme nenasel zadny pouzitelny free projekt nebo
obecne pouzivany protokol kompatibilni treba s tim Profibusem. Rikal
jsem si idealni pole pro iniciativu Keilu IAR nebo jineho vyrobce
vyvojovych prostredku, nabidnou knihovnu s nejakym promaklym protokolom
pro komunikaci na nejbeznejsich sbernicich. Bohuzel jsme nenasel vubec
nic.
Nakonec jsem implementoval SNAP, ne ze by slo o buhvi co, ale je to
protokol, ktery znaknete za odpoledne a nezabere mnoho mista. Nasledne
jsem narazil na uLAN, z pocatku jsem byl nadsen, ale nakonec me odradily
potencialni problemy s 9bit protokolem na PC.

Ono nejde jen napsani vlastniho protokolu, chce to podporu pro ladeni /
odposlech protokolu v PC atd.

KN

> Jak pisete neni to uplne trivialni,  obcas pesek vypadne atd..
> Netvrdim ze to nejde, ale pokud komunikaci ridi sw srstva je to vzdy
horsi nez kdyz komunikaci jako celek ridi hw.

Ale zase to není tak hrozné. Jediný problém je zaručit náběh sítě po
výpadku napájení - prostě nesmí začít všichni najednou. Každé zařízení
pak jednou začas musí "prohlídnout" adresy "před sebou", zda tam není
další zařízení. Takhle se dá eliminovat výpadek token a systém je
stabilní. Je tak udělaná např. síť automatů fy. Hypel a chodí to na
některých místech už skoro 15 let. RS485 si dá líbit docela dost. Jednou
mi na zařízení maník osadil obráceně ochranné transily, takže to ven
nepustilo víc než +/- 1,5V. Přesto to chodilo - i když s občasnými
výpadky. To se pak blbě hledá závada, protože taková pitomost prostě
člověka nenapadne.

> Pokud jde o komunikaci po RS-485
> Dlouho jsme o zpusobu komunikace na RS-485 premyslel a nakonec jsem
> zvolim 1master a x slave, prave ve snaze zajisit max. spolehlivost.

No jo, ale když vypadne master, tak je celá síť nahraná. Alespoň tehdy,
když jeden slave používá data z jiného slave - a to je obvyklé. Nakonec
komunikaci vždy řídí software, jen se musí udělat pořádně. Mrazík