Antena na digitalni televizi

Stanislav Šmejkal smejkal@smejkal.com
Sobota Únor 14 20:24:21 CET 2009

Jaroslav Kotlaba napsal(a):
> Ted jsem se koukal na zpravy, tvrdili tam ze stavajici spolecne anteny nelze
> pro prijem digitalniho signalu pouzit. Ale nevyrozumel jsem zda je to proto
> ze ty anteny jsou zkorodovane a v havarijnim stavu nebo proto ze digitalni
> signal je vzhledem k antennimu systemu natolik jiny ze stavajici antena nelze
> pouzit uz z principu. Bydlim v rodinnem domku, antenu mam typu matrace s
> predzesilovacem.
>
> Digitalni signal mi zatim nehrozi ale chci se zeptat az to vypukne, zda si
> taky budu muset poridit jinou antenu a proc.

> [...]

Poradne udelane anteny by mely bez problemy fungovat i po digitalizaci.
Digitalni televize jede na frekvencnim spektru analogove televize.

Problemove anteny jsou ty, ktere napr. umi jen 21.-60. kanal, protoze nektere
multiplexy jedou na kanalech na 60, napr. temer cela sit 4 jede na 818 MHz, tj.
64. kanal. Proto je treba v Praze nejlepe prijimana Sit 2 (Nova, Prima), protoze
jede na 41. kanalu, kdezto Sit 1 (CT) jede na kanalu 53, Sit 3 na kanalu 59 a
Sit 4 na kanalu 64.

Druhym problemem je "zmena kanalu" (nemuzu si vzpomenout na odborny termin), kdy
se porad na vassim kanalu namapuje nekam nize kvuli
a) starym televizim,
b) starym rozvodum,
c) starym zesilovacum,
ktere neumi V. (kanaly 38-69) a nekde ani IV. (kanaly 21-37) pasmo.

Prece jenom mit system, kde jede vse od 1. (50 MHz) kanalu po 69. (855 MHz)
kanal a vse zesiluje a prenasi na dlouhe vzdalenosti bez ztraty kvality, je
narocne. Badat nad technickymi vymozenostmi muzete treba zde:

http://www.digitalnitelevize.cz/informace/dvb-t/vysilaci-sit-1.html
http://www.digitalnitelevize.cz/informace/dvb-t/vysilaci-sit-2.html
http://www.digitalnitelevize.cz/informace/dvb-t/vysilaci-sit-3.html
http://www.digitalnitelevize.cz/informace/dvb-t/vysilaci-sit-4.html

Myslim si, ze u vetsiny STA to proste chce mensi investici do poradneho
zesilovace IV. a V. pasma a hlavne do novych rozvodu.

Technologickou variantou je dat na pudu streamovaci server a prosvistet to IP
siti. To si budu delat doma a uz to i montujeme komercne, protoze vypadne cely
jeden druh slaboproudych rozvodu.

Standa Smejkal