1-wire slave pro AVR

Jan 'yanek' Bortl yanek@ya.bofh.cz
Sobota Únor 14 11:14:40 CET 2009

Andrej Jancura wrote:
> Ahoj,
>
> pokial som to dobre pochopil, tak chces do AVR dat slave pre 1-wire. Tuna je
> asi trochu problem s tym, ze vacsinou su na www len master, aj ked sa mi
> zda, ze niekde som videl aj slave.

Presne tak.

> Co vsak brani naprogramovat si vlastny protokol v C, taku parodiu na 1-wire?

Nic, jen se mi libi onewire.

> [...]
> napises vysielanie bitu tak ako je v 1-wire. Na slave budes potrebovovat pin
> INT a casovac. V rutine INT urobis debouncing, aby si eliminoval rozne
> zakmity a pustis casovac. A potom uz len pocitas bity a nastavujes-citas.
> Myslim, ze toto zvladne aj C. Jedine co musis urobit, je dat si
> citanie-nastavenie pinu hned na zaciatok prerusovacej rutiny, aby si ako tak
> zabezpecil casovanie a az potom vsetok ostatny kod. Oneskorenie mozes urobit
> tiez na citaci, po prichode prerusenia od casovaca pockas kym register

Jj, podobnou myslenku jsem mel taktez. Ovsem mi to sezere dalsi drat po
  baraku :)

> K dalsej otazke, preco mcu-pin/optoclen a nie len mcu-pin/tranzistor ti uz
> napisal kolega. Inak skutocnost je taka, ze to relatko pri spinani generuje
> velmi rychle impulzy s amplitudou niekolkrat vacsou nez je napatie na
> relatku, ktore sa naidukuju temer vsade. Pri optoclene su tieto impulzy
> viazane kapacitne, pri tranzistore kapacitne, galvanicky a navyse na cipe
> tranzistoru vznikaju aj rozne ine efekty.

Aha, dekuji za informace, nejake obycejne optocleny jsem si nakoupil,
takze je tam radeji vlozim.

> A.

Velmi dekuji za konstruktivni rady.

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] ya.bofh. cz>
http://ya.bofh.cz/ | jab: yanek [at] mitranet. cz