1-wire slave pro AVR

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Sobota Únor 14 11:01:37 CET 2009

Ahoj,

pokial som to dobre pochopil, tak chces do AVR dat slave pre 1-wire. Tuna je
asi trochu problem s tym, ze vacsinou su na www len master, aj ked sa mi
zda, ze niekde som videl aj slave.

Co vsak brani naprogramovat si vlastny protokol v C, taku parodiu na 1-wire?
To co potrebujes je kvoli jednoduchosti pouzit na vsetkych mcu rovnaky
krystal. Master, zoberies jeden casovac, nastavis si pevny casovy interval a
napises vysielanie bitu tak ako je v 1-wire. Na slave budes potrebovovat pin
INT a casovac. V rutine INT urobis debouncing, aby si eliminoval rozne
zakmity a pustis casovac. A potom uz len pocitas bity a nastavujes-citas.
Myslim, ze toto zvladne aj C. Jedine co musis urobit, je dat si
citanie-nastavenie pinu hned na zaciatok prerusovacej rutiny, aby si ako tak
zabezpecil casovanie a az potom vsetok ostatny kod. Oneskorenie mozes urobit
tiez na citaci, po prichode prerusenia od casovaca pockas kym register
citaca inkrementuje napriklad o 32.

K dalsej otazke, preco mcu-pin/optoclen a nie len mcu-pin/tranzistor ti uz
napisal kolega. Inak skutocnost je taka, ze to relatko pri spinani generuje
velmi rychle impulzy s amplitudou niekolkrat vacsou nez je napatie na
relatku, ktore sa naidukuju temer vsade. Pri optoclene su tieto impulzy
viazane kapacitne, pri tranzistore kapacitne, galvanicky a navyse na cipe
tranzistoru vznikaju aj rozne ine efekty.

A.