OT: Dokumentace k RDST VR43(P) ?

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Sobota Únor 14 10:59:42 CET 2009

Zdravím,
  hm, to jste teda ničitel :-).
  Proč jste ničil procesor, když to byl zcela obyčejný 8035, navíc v soklu,
který vůbec není specifický pro tu stanici ?
  Kdysi se to u stanic řešilo vyštípáním krystalů. V téhle stanici sice taky
nějaké jsou, ale nejsou určující pro volbu frekvence, jsou to jen "generické"
typy, které si každý zase může doplnit. Takže ani takto bych nepostupoval.
  Podle mne naprosto dostačující by bylo vyndat EPROM s firmwarem, tím je pro
běžného čučku stanice znehodnocena naprosto dokonale a expert by si opravil
i tu Vámi znehodnocenou, ikdyž by ho to stálo mnohem více úsilí a času.
  Jinak stanice, které mám já, modul utajovače nemají, přestože to je P typ.
Dle mne se dávaly až do pozdějších sérií.
  Momentálně na Aukru kdosi prodává modernější verzi (VR63P/VO53P), která
je znehodnocena mechanicky - konektor mezi stanicí a ovládačkou je zabouchán
kladivem dovnitř do stanice, takže ji nelze spojit s ovládačkou. Bývá tím i
prasklý a vevnitř může být poškozený i tišťák. Ale 2 tyto stanice už mi krásně
fungují, jedna travala asi 2 hodiny a tu druhou jsem repasoval pár dní. A mám
úpravu firmware tak, že fungují na sdílených frekvencích 80 MHz :-).

  S pozdravem Pavel Troller