1-wire slave pro AVR

Pátek Únor 13 22:33:25 CET 2009

Taky jsem řešil 1-wire, ale pro 51. Původně jsem to psal pro jednosměrný
přenos, ale používáme to v našich zařízeních v modifikaci i obousměrně pro
klávesnici a dvouřádkový displej.
http://vaelektronik.cz/bastl/download.html#komunikace
Taky jsem to psal v asm a vůbec si to nedokážu představit v céčku. Proč?
Celý program mám časovaný počítáním strojových cyklů, přenos probíhá jako
synchronní. Výhoda je maximální rychlost - já mám 5 stroj. cyklů na bit a
dalších 5 mezi bajty. Nepotřebujete časovač a neobsadíte si sériový kanál.
Nevýhoda - procesor mezi tím nemůže dělat nic jiného. Musíte zakázat
přerušení, nebo když je potřeba ho nechat, musí se v přerušení (na straně
Master) nastavit příznak že komunikace dopadla špatně a musí se opakovat.
Slave (procesor jen s displejem a klávesnicí) si obsluhuje své periferie,
může být kdykoliv přerušen komunikací.
V céčku, když nevíte jak se co přeloží, to nakonec budete časovat časovačem
a sice mezi komunikací můžete dělat i jiné věci, ale komunikace bude hodně
pomalá.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Jan 'yanek' Bortl" <yanek@ya.bofh.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, February 12, 2009 10:54 PM
Subject: 1-wire slave pro AVR

Zdravim,

uz par dni marne shanim po vsech certech nejake zdrojaky v jazyku C pro
1-wire slave pro procesory AVR (tiny13, mega8+). Povedlo se mi najit pouze
pro ASM [1,2].

Nemate nekdo neco takoveho uz napsaneho, at nevymyslim kolo? Vim, ze samotny
dallas/maxim se k tomuto moc nehlasi, nicmene hledam nejake reseni, jak se
bavit s mnoha brouky na teto sbernici, kdyz uz tam mam resp. budu mit
teplomery.

Predpokladam ze ty AVRka pak mohu povesit primo na tu sbernici (+napajeni)
bez jakekoliv vetsi bizuterie kolem - pokud si to myslim spatne tak mne
prosim opravte.

Inspiroval jsem se zde oblibenym tematem domaci automatizace, konkretne
projektu od pana Louly [3], nicmene pouzite slave primo od maximu se mi jevi
jako neperspektivni vzhledem k moznostem AVR :-)

Diky za pomoc

1. http://www.alpov.net/elektronika/owslave.html
2. http://idom.wizzard.one.pl/
3. http://quattro.haje.cz/

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] ya.bofh. cz>
http://ya.bofh.cz/ | jab: yanek [at] mitranet. cz