Proudova zatizitelnost DPS

Petr Kubáč petrkubac@802.cz
Pátek Únor 13 18:23:51 CET 2009

Vzdycky jsem ctil pravidlo ze pri tloustce medi 35 mikronu je proudova
zatizitelnost DPS 1A na 1mm sirky cesticky - to je proudova hustota 28A na
mm^2, nedavno jsem ale cetl ze do 1mm se da pustit az 4A (pri otepleni 50st)
a to vychazi pres 100A na mm^2 - jestli se nepletu tak med v domacich
rozvodech se zatezuje na 16A/mm^2  +- autobus podle toho jestli je to ve zdi
v zemi v kabelu smotane v civce atd...

Je mi jasne ze rozhodujici je tepelne ztraty ve vodici, ktere situace unese,
ale i tak kam se pri navrhu DPS da jit? (Trosku narazim na nektere DPS treba
z Prakticke elektroniky, kde byvaji vykonove casti desek naroutovane pomerne
velice tenkymi cestami - na muj vkus)

Muzete mi prosim v tom udelat jasno ?

Zdravi Petr Kubac