Indikace pritomnost napeti 0 - 450V

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Čtvrtek Únor 12 19:22:49 CET 2009

Co doutnavka??

Nedavno jsem tu psal o kontrolce na 250V s modrou LED  .
Nejjednodussi bude tuhle LEDku a do serie odpor cca 220kOhmů
pri 450V  tam potecou 2mA a pri 45 V 0,2mA   I pri tomhle proudu modra
3mm  LED sviti jasne a viditelne.

Odpor  alespon 1W na patricne napeti ( slozit)
Ja takhle indikuju napeti na bleskovem kondu do preidavneho blesku k fotaku.
Nebo pouzit tohle blikajici zapojeni :
http://jaku.ic.cz/LED230V/BLIK_230V/blik.gif
Samozrejme vyradit ten neptrebny kondik a  diody. Dokonce se podle
rychlosti blikani da poznat "naboj"
Nevim,  jestli to bude blikat v celem rozsahu napeti chce to prubnout a
na hornim konci nastavit odporem co nejrychlejsi blikani, tesne pred
tim, nez LED sviti trvale.