Snimani tlacitek pro domaci automatizaci

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Únor 11 21:45:23 CET 2009

On Wed, 11 Feb 2009 18:21:23 +0100
"Pavel Novotny" <novotny.pp@atlas.cz> wrote:

> Ten muj bazmek v oblasri svetel umi
> - na vydranych vystupech fazove rizeni intenzity svetla,

Toto som chcel, ale nechcel som bastlit samotny stmievac - nie zeby som si netrufal, ale ako som uz pisal, silovu cast som chcel mat original s papierami. Hotove stmievace su vsak jednak dost drahe, ale druhak, co je horsie, protokolom riadene stmievace su uz vselijake kilowattove diskozalezitosti, a to je uz uplne mimo; a nejaky analogovo riadeny som nechcel. Napokon, ked uz som mal nejaky typ vybrany, mi zena povedala, ze ona ziadny stmievac nikam nechce... (to bola ciastocne aj reakcia na tu blikajucu stojanovu lampu, mimochodom...  ;-) )

> - na vystupes fazovym rizenim pomaly najezd na zvolenou uroven, cimz
> predpokladam, ze setrim za zarovku

Hej, toto by som tiez privital, ale ako vravim, nemam ziadne rafinovane riadenie. Optotriaky spinaju v nule, a pochybujem ze polvnnym riadenim by som dosiahol nejaky rozumny efekt v tomto smere.

> - proti notorickym nezhasecum umi napriklad po nastavenem case zhasnout na
> chodbe, ve sklepe, garazi atd. pokud tahnete z auta nakup jde o docela

Toto som chcel, ale bolo mi striktne zamietnute. Ano, u nas v domacnosti rozhoduje moja lepsia polovicka, no a co? ;-)

Ako som uz bol pisal, vonkajsie svetlo (to "od garaze") zhasa same, bohuzial som blbec a zhasa priskoro, po 10 s. Nechce sa mi to preprogramovavat... :-(

> - teoreticky umi simulovat pritomnost pri nepritomnosti

Toto som videl u svokry a zda sa mi to ako nie prilis uzitocna vlastnost. Pochybujem, ze by na toto zlodeji naleteli - tomu nadrogovanemu tipkovi je to jedno, a ten rafinovany si pocka ci naozaj odideme.

> - k zahozeni neni ani takova kontrola zda se nikde nesviti kdyz odchazite z
> baraku, zapnu alarm a bark pripadne zhasne pokud nekde sviti

Ja mam jeden vyhradeny vypinac, pri odchode ho podrzim >1s a vtedy sa zhasne vsetko co sa zhasnut vie.

> - loguje motohodiny a prosvicene kWh na kazdem svetle, atd.

To je zaujimave, do v1 to dam. Dakujem ze ste sa podelili.

Inak, spominali ste to Vase zapojenie - optoclen a za nim filter. Optoclen je asi fajn, je pomerne lacny - i ked dost velky - ale ten filter neviem ci by sa neoplatilo dat pred optoclen. Ak sa nejake rusenie nakmita, tak sa to LEDke optoclena usmerni, a potom to filter uz vyhorsi, alebo sa mylim?

wek