Snimani tlacitek pro domaci automatizaci

Jan Kral kral@fortech.cz
Středa Únor 11 19:38:50 CET 2009

U me se ma situace tak, ze jeden konec tlacitka je uzemnen a druhy pripojeny primo na nohu procesoru a soucasne pres 10k odpor na 5V. Jak uz psal wek, kteremu podobna konfigurace chodi, tak tohle chodi uz 3,5 roku.
Protoze mam v planu to cele predelat, tak bych rad vcetne techto tlacitek, protoze tak nejak tusim, ze by pri teto konfiguraci mohl nastat nejaky prusvih viz Vami zminovane pripojeni/navrtani. Ted to mam tak, ze jeden modul s jednim procesorem obsluhuje 8 tlacitek. Myslel jsem, ze by klidne s pouzitim nejakeho CPLD mohl jeden procesor s podobnym mnozstvim vystupu/vstupu obslouzit vic. V teto chvili mam 32, 56 a 24 tlacitek stazenych do 3 ruznych rozvadecu.

Takze zkusim dat do plena k diskuzi navrh reseni, ktere by snad eliminovalo zminene pripadne potize pri pripojeni cehokoliv do rozvodu k tlacitkum -

jeden konec tlacitka pripojeny na zem, druhy pres odpor cca 10k k 12V zdroji a soucasne pres 100k na vstup cpld, ke ke vstupu do cpld odpor cca 75k k zemi. Je nejaky duvod proc by tohle reseni nemelo prezit cokoliv v rozvodech a zaroven fungovalo jak ma?

Kondenzatory a ostatni filtrace zakmitu tlacitek nebo ruseni na dratech predpokladam softwarovym odfiltrovanim.

Diky JK