Snimani tlacitek pro domaci automatizaci

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Únor 11 17:58:00 CET 2009

>A tady prave tapu, zda to staci delat na 5V (pripadne na 3V pri pouziti nejake CPLD
> logiky) jako wek, pripadne zda je tento smer z nejakeho duvodu slepou cestou.

Ja osobne som uplne nevedecky zobral vrecusko 1kOhm odporov a nadratoval som to bez rozmyslania... Takze tam mam 1kOhm ako pullup a 1kOhm do serie ako ochranny, a sup rovno na vstup P89C51RD2 (co ine, nez nejaku '51,  ze? :-D )  (a 1k mam aj v serii s LEDkou optotriakov, ktore su na vystupoch... :-P)

Ako pisem, neprehanal som to s poctom vstupov ani vystupov, takze nebolo treba "koncentrovat" - ci uz muxom alebo PISO shiftom alebo akokolvek inak. Ale ziadny zasadny problem v tom nevidim, ak sa bude stihat nacitvat pozadovany pocet vstupov.

Ked sa to tak vezme, tych niekolko jednotiek mA co treba na zarusenie pri 1k zatazi a 1-2V rozhodovacom napati, nie je az tak malo, a zda sa mi nepravdepodobne, ze by sa nasiel v normalnom baraku zdroj takeho rusenia. Da sa ist zhruba o rad vyssie, ak treba - pouzit 100 Ohm pullup, este stale je radova rezerva voci odporu privodov, aj pri pouziti horsich kablov (nejaky telefonny AWG28 alebo tak nejak) v dlzke desiatok metrov. Spotreba nie je pri tlacitku rozhodujuca - vacsinu casu je rozpojene.

Na druhej strane som mal panicky strach z brumu, takze "odchlpenie" je v desiatkach ms v nejakych 2-3ms intervaloch (presne cisla si nepamatam, ak je zaujem, mozem vecer dohladat); takze to ani nezareaguje na "brnknutie" na tlacitko. Ale skusal som si to, aby to bolo pohodlne na pouzivanie a nebolo treba to tlacitko nepohodlne dlho drzat. Nema s tym problem nikto, ani moji rodicia, ani deti.

wek