Snimani tlacitek pro domaci automatizaci

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Únor 11 17:24:00 CET 2009

>No ja nevim, ale my ted delame do prumysloveho prostredi
>ovladaci panely, a kazde tlacitko s LED(RGB) ma svuj CPU.
>Vyslo nam to jako nejlevnejsi reseni, jelikoz 1 CPU stoji
>cca 10 CZK :)).

Mno ja neviem, ale mne moje riesenie bez akychkolvek suciastok vychadza stale lacnejsie ako CPU za 10 korun.... ;-) Je pravda ze je to hole tlacitko bez RGB LEDky... Ale... Myslite ze je treba do *vily* v kazdom vypinaci RGB LEDku resp. cokolvek ine nez vypinac prip. este staticke podsvietenie? Zda sa mi to do obytnych priestorov nie prilis primerane...

> U toho INELSU je to podobne, jeden jejich vypinac za 1600
> je ekvivaletni 4 dvojitym (8 normalnim) vypinacum.

Ja mam asi 3 dvojite vypinace - no, kedze sa dvojite tlacitka nerobia, su to vlastne dve singl tlacitka v dvojramceku. Neviem si dost dobre predstavit viac vypinacov na jednom mieste - ani funkcne, ani esteticky. Dohromady tych vypinacov u mna je mozno 15-20. Vacsinu svetiel mam vlastne "normalne" - nejako som nenasiel dovod riadit centralne napr. svetlo na zachode a v kupelni. Takze naozaj nebol dovod spekulovat. Naviac, ak by na to neskor nastal nejaky dovod - napr. by som si v nejakom pomateni mysle chcel tam tie RGB LEDku dorobit, nie je ziadny problem do toho vypinaca supnut akokolvek zlozitu elektroniku pridat - tie droty (standardne TPcko) su tam natiahnute a je jedno ci po nich lezie nejaky seriovy protokol alebo len jednoduche vedie-nevedie.

Jeden kolega, s ktorym som sa o tom bavil, ma napr. motorove zaluzie, a pri kazdom okne dvojtlacitko (hore/dole) - to sa potom uz spolu s tymi svetlami nascita, takze si tam nejake PICka dal; ale ak si dobre pamatam, aj tak to ma natahane do hviezdy, je to tak blbuvzdornejsie, pruznejsie, a v *dome* sa zbernicou takmer nic neusetri.

>Ono pokud chcete domaci automatizaci tak mate dve moznosti:
>
>1. Bastlit
>2. Koupit

Kupit je nuda :-)

Vazne, pan kolega sa pytal, ako riesit vypinace, takze predpokladam, ze to riesi vo vlastnej rezii - a kedze nikto neprezradi, ako komunikuju tie "jeho" komercne vypinace, zjavne mu ostava bastlenie. No a ja som len chcel povedat, ze pouzit hole tlacitko ci vypinac je tiez riesenie.

wek