Re: Domovní rozvod 12V

Středa Únor 11 16:05:50 CET 2009

Problémy jsou u spínacích prvků dva. Oblouk potřebuje na udržení 18V, takže
12V DC je v pohodě. Druhá věc je spolehlivost kontaktů pro malá napětí.
Kontakty odolné proti oblouku s Cd mají na sobě vrstvu CdO a pro spolehlivé
sepnutí (proražení té vrstvy) potřebují víc než 24V. Ale Cd je snad dneska
zakázané, tak by to mělo chodit dobře. Ale důležité je co zaručuje výrobce.
Anděl

----- Original Message -----
From: "Tony Malecky" <tony@malecky.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, February 11, 2009 11:41 AM
Subject: Re: Domovní rozvod 12V

No,  to on asi i vypadne. Jde jen o to aby nevypadl naposled. Zhášení
oblouku u střídavého napětí je poněkud jednodušší než u stejnosměrného.

Příklad z praxe, v diesel lokomotivách je řídící napětí  (accu baterie) 115V
a v rozvaděči byly úplně bežné jističe (takové ty staré černé) jako měl
člověk doma, jen při podrobnějším ohledání měly na štítku uvedeno že jsou na
stejnosměrné napětí. Vnitřek jsem nezkoumal ale předpokládám rozdíly právě v
oblasti zhášení.

Tony