OT: automatizace na zeleznici

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Středa Únor 11 13:54:53 CET 2009


Ono je otazkou jak dalece lidi, kteri to narhuji a schvaluji rozumi
problemu, zda to neni spise o tom, ze neco podobneho vyzaduje celoevropskou
iniciativu a 
pak to zacne byt o politice, zamestnanosti a prosazovani narodnich zajmu ,
viz nemecke satelitni mito tj. defakto skryty dotacni titul pro Siemens.

Tezko polemizovat s vasi velice obecnou myslenkou, realita je takova, ze jak
vypravci tak automaticky vypravci se ridi draznimi predpisy tj. vasimi 1300
podminkami
Vas faktor, ktery nejde rozpoznat, rikejme tomu mimoradna udalost je neco na
co predeslich 1300 podminek nemyslelo tzn. vypravci ji vyresi a nasledne by
melo dojit k prepsani draznich predpisu a zvednuti 1300 podminek na 1301.
Staci se tedy podivat 20 let zpet a hned zjistime zda k necemu takovemu na
draze doslo, nebo dochazi.
Pak zde mame pojem nerozpozna, zde se musim zeptat jak klasicky vypravci
rozpozna, vypravci neni vsevedouci a ma k dispozici  udaje z navestidel,
telefon a nekde vidi z okna nebo z peronu na kus trati. Jedine co lze
obtizne implementovat automatickemu vypravcimu je ten telefon a zde nikdo
nespochynuje fakt, ze lze volat vlakoveho dispecera a ten ma ono cervene
tlacitko k reseni problemu lod mimozemstanu nebo policie a pojistovaci
podvodnici na trati.

Ze vsech druhu doprav (letecka, automobilova, lodni, zeleznicni) je prave
zeleznicni doprava ze sve podstaty dopravou nejjednodusi, hlavnim duvodem je
kolej a podrizeni dopravy jednotnemu rizeni, to nenajdete u zadne jine formy
dopravy, toto ji primo predurcuje na roli hlavniho kandidata pro
automatizaci. Technicky neni problem tuto automatizaci zmaknout, vse je
otazka chuti, celoevropske dohody, investic a protoze pujde o velky balik
penez tak pujde o velkou politiku.

Jinak je rozdil mezi automatizaci vypravciho na nadrazi v Prerove a na
nadrazi v Zdirci nad Doubravou (pokud tam vubec je nadrazi).
Tak me napada, neni to tak davno, co nejbeznejsi profese na draze byl
Vechtr, kdyz se rusili a nahrazovali tak dobovy tisk mel argumenty hodne
podobne tem, ktere jsme zde cetl, presto se vsadim, ze dnes vetsina populace
ani nevi co to takovy vechtr byl.

P.



>Automaticky vypravca dovoli vypravit vlak ak je  splnenych 1300 
podmienok.  Vyborne, zabrani ludskej chybe. Moze to fungovat bez 10 
rokov. Ale moze objavit faktor, ktory automaticky system nerozozna a 
moze viest k nestastiu. A tu ide o desiatky az stovky zivotov. Tazko sa 
to da porovnavat so zle zauctovanou mrkvou. A preto sa stale ponechava 
rozhodujuce slovo cloveku. A dufam, ze to tak este dlho bude.

Nastastie ludia ktori tieto systemy navrhuju a schvaluju tomuto problemu 
rozumeju.





Další informace o konferenci Hw-list